کد خبر: ۲۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 02
چند روز پیش اتفاق عجیبی در صنعت سلامت جهان رخ داد و سه شرکت بزرگ یعنی آمازون، JPMorgan Chase و هلدینگ برکشایر هاتاوی اعلام کردند که قرار است با همکاری یکدیگر خدمات بهداشتی بیشتری برای کارمندانشان فراهم کنند.
به گزارش تابناک؛ حال مدیر عامل آمازون بعد جنجال‌های فراوان پیش آمده حول شرکتش و تبدیل شدن به ثروتمندترین فرد جهان سعی دارد قدری هم به کارمندانش اهمیت دهد.

برای بسیاری از کاربران سوال پیش می‌آید این مدیر عامل چگونه توانسته کم کم گستره فعالیت آمازون را به قدری بالا ببرد تا جهان را تسخیر کند. هر چه باشد آمازون اکنون یکی از تاثیرگذارترین شرکت‌های حوزه‌ی فروش آنلاین، سرگرمی و سرویس‌های مبتنی بر حافظه‌ی ابری به شمار می‌رود.

سه عامل موفقیت

سوال اینجاست که بزوس چطور و با چه تفکری شروع به فعالیت نمود تا قله‌‌های موفقیت را فتح کند. او که بر خلاف روند گذشته سعی دارد فعالیت بیشتری با خبرگذاری‌ها انجام دهد تا کمی وجه‌ی کمپانی آمازون را در فضای مجازی تغییر دهد، به تازگی در مصاحبه‌ها از سه عامل موفقیت صحبت کرده و آن را در یک جمله‌ی به خصوص خلاصه نموده است:

«موفقیت به سه عامل وابسته است؛ متخصصان با استعداد، ذهن مبتدی و برنامه‌ای طولانی مدت.»

از آنجایی که ممکن بود حرف‌هایش به درستی برداشت نشود، وی سعی کرد سه عامل موفقیت را با ذکر جزئیات شرح دهد؛

۱. از مختصصان با استعداد کمک بگیرید

سه عامل موفقیت

اگر می‌خواهید دستاورد‌های عظیمی داشته باشید،  مسلماً باید تیمی متشکل از افراد بزرگ را رهبری کنید. بزوس برای توصیف این افراد، متخصصین با استعداد را برگزیده است. او باور دارد که تخصص داشتن به تنهایی اهمیت زیادی ندارد. مهم این است که این افراد توانایی همکاری و کار در یک تیم را داشته باشند.

به همین دلیل است که باید نابغه‌های عوضی را که همیشه سعی دارند دیگران را خراب کرده و در فعالیت‌ها یا توانایی‌های رؤسایشان نیز دخالت کنند اخراج کرد. به گفته مدیر عامل آمازون اصولاً بهتر است کارکنانتان از هوش احساسی و اخلاقیات مناسب برای همکاری با دیگران برخوردار باشند.

۲. سعی کنید با ذهنیت مناسب، همه چیز را بیاموزید

سه عامل موفقیت

اگر همه متخصصین کنار هم جمع شوند ممکن است هر کدام از آنها تصور کنند جواب همه سؤالات را می‌دانند. به همین دلیل فردی که مسئولیت مدیریت این افراد را دارد، باید سعی کنند توانایی ذهنی خود را پایین بیاورد و سعی کند از  همه را علم بیاموزد.

تعریف ذهن مبتدی این نیست که توانایی یا تفکری نداشته باشید، بلکه به جای آنکه فکر کنید همه چیز را می‌دانید، تصور کنید هیچ چیز نمی دانید تا کم کم از متخصصین، تمامی مطالب را بیاموزید.

علاوه بر این نیازی نیست نگران نقطه نظر یا ادعاهای منفی دیگران باشید،  تنها روی رشد توانایی‌های خودتان تمرکز کنید. آزمایش و اشتباه کنید تا بتوانید از تمامی موقعیت‌هایتان به نحو احسن استفاده نمایید.

۳. برای رسیدن به موفقیت، صبور باشید

سه عامل موفقیت

هیچ شخصی یک شبه راه موفقیت را طی نکرده و مسائل مهم یا ریشه‌ای به آسانی حل نشده است. بزوس این مسئله را به خوبی می‌داند چرا که سالها نتوانسته از آمازون سودی کسب کند.

با این وجود، او صبور بود و سریعاً از تلاش برای رسیدن به هدفی که موفقیتش را باور داشت، دست نکشید. بزوس می دانست که تغییر دادن شرایط، زمان نیاز دارد و باید ساعت‌های زیادی بگذرد تا موفقیت به بار بنشیند.

بنیانگذار آمازون همیشه این مسئله را به مدیرانش گوشزد می‌کند:

«طولانی مدت فکر کنید و ارزش‌های بلند مدت را فدای نتایج کوتاه مدت نکنید.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار