کد خبر: ۲۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۷ - 2018 December 29
به گزارش روزنامه‌ی The Global Times، مدارس کشور چین قصد دارند که با بهره گیری از یونیفرم‌ هوشمند ، دانش آموزان این کشور را تحت نظر بگیرند و موقعیت مکانی آنها را تحت نظارت خود قرار دهند.



به گزارش تابناک؛ بر این اساس دانش آموزان چینی مجبور خواهند بود روزهای عادی، یونیفرم‌های هوشمندشان را که چیپستی در آنها جاسازی شده، پوشیده باشند.  بدین ترتیب مسئولین در صورتی که دانش آموزی مدرسه را ترک نماید، متوجه خواهند شد و می‌توانند سریعاً به او یا والدینش گزارش دهند.

پیاده سازی چنین سیستمی می‌تواند از رخ دادن اتفاقات ناخوشایند بسیاری جلوگیری کرده و امنیت بیشتری برای کودکان فراهم آورد. از سوی دیگر ممکن است این روند، تجربه ناخوشایندی برای برخی دانش آموزان رقم زند و آنها احساس کنند که تمامی حرکاتشان تحت نظر قرار دارد.

نحوه عملکرد یونیفرم‌ هوشمند بدین صورت که است که دو چیپست در این لباس تعبیه خواهد شد و هر روز با استفاده از تکنولوژی احراز هویت چهره، بررسی می‌شود که هر دانش آموز، لباس خود را پوشیده است یا خیر. بدین ترتیب اگر شخص دیگری، لباسش را نپوشیده باشد یا اینکه بخواهد یواشکی از مدرسه خارج شود، سیستم به اپراتور هشدار خواهد داد.

شرکت تکنولوژی محور Guizhou Guanyu  که سازنده یونیفرم هوشمند محسوب می‌شود، مدعی شده این لباس‌ها قادرند گرمایی تا دمای ۱۵۰ درجه را تحمل نمایند و می‌توان آنها را ۵۰۰ بار شستشو کرد.

در حال حاضر ۱۰ مدرسه استان گوئیژو چین، استفاده از یونیفرم هوشمند را در دستور کار خود قرار داده و دانش آموزان چینی چند وقتی است لباس هایی بهره‌مند از چیپست، می‌پوشند. به گفته‌ی یکی از مدیران مدارس یاد شده، تقریباً ۸۰۰ دانش آموز چنین لباس‌هایی را می‌پوشند و  این روند از سال ۲۰۱۶ در پیش گرفته شده است.

جالب اینجاست این مدیر باور دارد یونیفرم‌های یاد شده در خارج از مدرسه خطری ندارند چرا که مسئولین، چیپست دانش آموزان را چک نمی‌کند. البته باید دید در آینده، خبری مبنی بر سو استفاده از یونیفرم‌های هوشمند منتشر خواهد شد یا خیر.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار