کد خبر: ۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 February 28
ریچارد یک زندگی شاد و خوب دارد. وی اصل شفقت و مهربانی را در زندگی در دستور کار خود قرار داده است و این موضوع را تنها و تنها به عنوان راهی اساسی به سوی شادی و شادکامی در نظر گرفته است.

ریچارد یک زندگی شاد و خوب دارد. وی اصل شفقت و مهربانی را در زندگی در دستور کار خود قرار داده است و این موضوع را تنها و تنها به عنوان راهی اساسی به سوی شادی و شادکامی در نظر گرفته است.

شاید بسیار تعجب بر انگیز باشد که یک دانشمند فرانسوی در حوزه علم ژنتیک عنوان «شادترین انسان روی زمین» را به خود اختصاص دهد. اما وقعیت آن است که «ماتیو ریچارد» بر اساس شهادت بسیاری از محققان «شادترین انسان روی زمین» است.

این مرد 66 ساله حدود 40 سال قبل به تمامی جنبه های یک زندگی روشنفکرانه در پاریس پشت کرد و برای مطالعه بر روی بودائیسم روانه هندوستان شد. وی اکنون شادترین انسان روی زمین، دوست نزدیک دالایی لاما و یک محقق معتبر و محترم مذهب در دنیای غربی است.

اما چرا وی را به عنوان شادترین فرد روی زمین میشناسند؟ برای پاسخ به این سوال دانشمندی به نام «ریچارد دیویدسون» 256 سنسور را برای روی جمجمه این راهب بودایی قرار داد و نتایج اسکن های مغزی نشان داد که مدیتیشن یا تمرکز وی بر روی اصل شفقت و مهربانی منجر به ثبت امواج گامایی شده است که تا پیش از این سابقه نداشته است.

شادترین انسان روی زمین چگونه به این مقام رسید؟


دلیل این امر کاملا علمی است زیر تمرکز وی بر روی اصل شفقت و مهربانی، تاثیر خود را بر روی امواج گامایی که از مغزش به ثبت رسیده است، گذاشته. فعالیت های قشای پشت پیشانی و در سمت چپ مغز وی در نسبت با فعالیت بخش راست افزایش دارد که شاهدی بر افزایش ظرفیت شادمانی و پرهیز از منفی گرایی است.

این تغییرات بر اساس گزارش محققان در ارتباط مستقیم با بهبود خودآگاهی و هشیاری، توجه، یادگیری و حافظه است.

نکته جالب در این جا است که توجه ریچارد به مدیتیشن بودایی منجر به آن شد که محققان در پی یافتن ارتباط این موضوع با شادمانی بر روی تعدادی دیگر از راهبان بودایی نیز مشغول مطالعه شوند. طی این مطالعات محققان به این نتیجه رسیدند که همه راهبانی که بیش از 50 هزار بار مدیتیشن داشته اند تغییرات اساسی را در عملکرد مغز خود را شاهد بوده اند.

دیویدسون در مورد نتایج این مطالعات به خبرگزاری AFP گفته است: اکنون در دوره جالب و شگفتی از تحقیقات و مطالعات قرار داریم زیرا نشان میدهد که مدیتیشن و تمرکز به کلی منجر به تغییر فعالیت مغز شما و در نتیجه تغییر هویت شما میشود. وی بر این عقیده است که مدیتیشن میتواند به شکلی اساسی مغز انسان را تغییر دهد و دقیقا به همان شکل که تمرین با وزنه ها به بهبود عضلات می انجامد، منجر به افزایش ظرفیت مغز برای مثبت گرایی و شادمانی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار