کد خبر: ۲۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۷ - 2018 December 26
هیأت‌های کنسولی ایران و گرجستان در تفلیس بر ادامه اقدامات لازم برای ساماندهی مفاد توافقنامه لغو رژیم روادید تأکید کرده و مقرر شد چهارمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی بهمن ماه 1397 برگزار شود.
به گزارش تیترشهر ؛ هیأت کنسولی جمهوری اسلامی ایران به سرپرست «علی‌اصغر محمدی» مدیرکل کنسولی وزارت خارجه که به گرجستان سفر کرده با «الکساندر خوتیسیاشویلی» معاون وزیر خارجه گرجستان دیدار و در پایان این سفر دو طرف با صدور بیانیه مشترک ضمن تاکید بر اهمیت مناسبات دوستانه فیمابین و تداوم توافقنامه موجود پیرامون لغو روادید بین دو کشور، در خصوص پیشبرد مناسبات کنسولی توافق کردند.

در این بیانیه آمده است: در جریان سفر هیأت کنسولی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی محمدی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه و ملاقات با «الکساندر خوتیسیاشویلی» معاون وزارت امور خارجه گرجستان، روابط کنسولی و تحولات اخیر در خصوص اجرای موافقتنامه لغو روادید بین دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. دو طرف با تاکید بر اهمیت مناسبات دوستانه فیمابین و تداوم توافقنامه موجود در خصوص لغو روادید بین دو کشور، بر محورهای ذیل جهت پیشبرد مناسبات کنسولی توافق کردند.
بیانیه مذکور می‌افزاید: به منظور جلوگیری از برداشت نادرست مفاد توافقنامه لغو رژیم روادید و هرگونه سوء تفاهم ناشی از آن، طرفین نسبت به آماده سازی و انتشار اطلاعات و توصیه‌های سفر اقدام خواهند کرد.
در این بیانیه همچنین آمده است که اقدامات لازم برای ساماندهی مفاد توافقنامه لغو رژیم روادید و اجرای موثر آن ادامه خواهد یافت.
براساس توافق صورت گرفته قرار است چهارمین کمسیون مشترک کنسولی دو کشور در بهمن ماه 1397 مصادف با فوریه 2019 برگزار شود.
در این بیانیه در راستای صیانت و حمایت از روابط دو کشور و حقوق شهروندان و همچنین مقابله با انواع جرائم و تخلفات، همکاری‌های نزدیک پلیسی دو کشور در سطوح مختلف مورد تاکید قرار گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار