کد خبر: ۲۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۷ - 2018 December 26
رییس سافت بانک ژاپن طی کنفرانسی مطبوعاتی از هزینه هنگفت جایگزینی تجهیزات هواوی با شرکت های دیگر خبر داده است. به گفته وی تنها تعویض فناوری ایستگاه های مخابراتی کمپانی چینی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ین معادل ۹۰۸ میلیون دلار هزینه روی دست آنها می گذارد.
به گزارش تابناک؛ هواوی به لطف ارائه خدمات و فناوری های پیشرفته با قیمت کمتر از رقبای غربی در حوزه مخابرات و شبکه های 5G نامی برای خود دست و پیدا کرده اما کشورهای غربی به اتهام جاسوسی این شرکت به نیابت از دولت پکن در پی تحریم هواوی و ایجاد مانع بر سر راه کسب و کار آنها هستند.

در همین راستا دولت ژاپن از شرکت های داخلی خواسته استفاده از تجهیزات هواوی را کنار بگذارند و حالا سافت بانک این کشور به عنوان بزرگترین مرکز تامین سرمایه فناوری دنیا چاره ای جز جایگزینی تجهیزات آنها با شرکت های دیگر ندارد.

تحریم هواوی

نایب رییس سافت بانک در گزارشی تاکید کرده که آنها باید ایستگاه های پایه هواوی در میادین 4G را تعویض کنند و از کمپانی های نوکیا و اریکسون به عنوان جایگزین غول چینی یاد می شود. به گفته رییس سافت بانک پیاده سازی این سیاست نزدیک به یک میلیارد دلار هزینه در پی دارد اما آنها به هرحال باید از قوانین پیروی کنند. دیگر اپراتور‌های ژاپنی از جمله NTT Docomo و KDDI نیز در پی کنار گذاشتن تجهیزات شبکه 5G ساخت هواوی هستند.

اثرات جانبی تحریم هواوی برای سافت بانک به اینجا ختم نمی شود و طرح ادغام اپراتور اسپرینت تحت تملک سافت بانک با T-Mobile نیز به خاطر استفاده از تجهیزات هواوی به حال تعلیق درآمده است.

این فشارها از اتهام کشورهای غربی به هواوی در رابطه با سوءاستفاده از تجهیزات مخابراتی برای جاسوسی ناشی می شود. در مقابل این کمپانی از کشورهای مذکور خواسته اسناد جاسوسی آن را علنی سازند و حالا صدها شرکت چینی برای حمایت از هواوی به کارکنانشان برای خرید محصولات داخلی و تحریم اپل یارانه پرداخت می کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار