کد خبر: ۲۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۷ - 2018 December 25
مایکروسافت علی رغم سابقه چند ساله در حوزه سخت افزار تا کنون علاقه چندانی به توسعه وبکم نشان نداده، حالا اما خبرهایی از احتمال توسعه وبکمی سازگار با ایکس باکس وان توسط ردموندی ها به گوش می رسد.
به گزارش تابناک؛اخیرا برخی منابع آگاه و نزدیک به مایکروسافت مدعی شده اند که این شرکت در سال ۲۰۱۹ دو وبکم 4k را روانه بازار خواهد کرد که حداقل یکی از آنها علاوه بر ویندوز ۱۰ از کنسول ایکس باکس وان نیز پشتیبانی خواهد کرد.

این فناوری جایگزین کینکت که از قابلیت سنجش عمق بهره می برد، نخواهد شد اما قابلیت هایی نظیر ورود خودکار چند کاربره، چت های تصویری از طریق اسکایپ و دیگر ویژگی های نیازمند دوربین را به ارمغان خواهد آورد. 

وبکم 4K

به گفته این منابع یکی از این دوربین ها از سیستم تایید هویت ویندوز هلو نیز پشتیبانی می کند که در این صورت برای نخستین بار مایکروسافت این قابلیت را در دوربینی جداگانه ارائه خواهد کرد.

زمان عرضه این وبکم ها هنوز مشخص نشده و ظاهرا یکی از آنها بر استفاده سازمانی متمرکز بوده و احتمالا همراه با مایکروسافت هاب ۲ عرضه خواهد شد. در حال حاضر لاجیتک بزرگترین بازیگر حوزه وبکم است اما ورود مایکروسافت با دو وبکم 4K رقابت جالبی را بین آنها شکل خواهد داد.

فروش مایکروسافت سرفیس‌ آنقدر موفق بود که رکوردهای قبلی را پشت سرگذاشته و حتی در برخی مناطق آیپد را هم شکست داد. این موفقیت باعث شده که ردموندی ها انگیزه بیشتری برای حضور پررنگ تر در بازار سخت افزار پیدا کنند. پانوس پانای، مدیر سخت افزار مایکروسافت پس از معرفی هدفون های سرفیس تاکید کرده بود که در صورت لزوم این شرکت تجهیزات سخت افزاری دیگری را نیز به سبد محصولاتش اضافه خواهد کرد. پانای همچنین شایعات مبنی بر توقف تولید سرفیس را نیز از اساس تکذیب کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار