کد خبر: ۲۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 19
کارکنان مسلمان آمازون مدعی شده اند که در صورت دست کشیدن از کار برای اقامه نماز خطر اخراج آنها را تهدید خواهد کرد.
به گزارش تابناک؛ کارکنان انبارهای آمازون شرایط کاری چندان ساده ای ندارند و باید در هر ساعت ۲۴۰ تا ۴۰۰ جعبه را بسته بندی کنند که به معنی ۴ تا ۶ بسته در هر دقیقه است. این فشار کاری باعث شده آنها زمان کافی برای نماز خواندن نداشته باشند. 
شرایط کاری آمازون

کارکنان این کمپانی برای تغییر این روند به تجمع و اعتراض دست زده اند اما آمازون با رد ادعای این افراد تاکید کرده که آنها تا ۲۰ دقیقه اجازه ترک کار برای اقامه نماز را دارند اما اگر این مدت بیش از ۲۰ دقیقه طول بکشد مبلغی از دستمزد آنها کسر خواهد شد.

بر اساس بیانیه این شرکت حتی اگر عبادت کاربر بیش از ۲۰ طول بکشد شرایط به گونه ای تعدیل می شود که ریسک اخراج وجود نداشته باشد.

این اعتراض توسط Awood Center سازماندهی شده و اغلب مهاجران در آن شرکت داشتند چرا که بخش عمده‌ای از ۳ هزار کارگر انبار آمازون در مینیاپولیس مهاجرانی از کشورهای شرق آفریقا هستند.

معترضان که اغلب سومالیایی هستند بیرون انباری در «مینیاپولیس» تجمع کرده و با در دست گرفتن پلاکاردهایی خواستار تعدیل شرایط کاری خود بودند. به گفته معترضان بدن آنها به خاطر استرس ناشی از انتظارت آمازون فرسوده شده است. 

شرایط کاری آمازون

«خضرا ابراهیم»، کارمند ۲۸ ساله این شرکت با تاکید بر اینکه کارکنان در صورت کارایی کمتر از حد جریمه می شوند می گوید:

در صورت اقامه نماز کارایی ما کمتر شده و در معرض اخراج قرار می گیرم. هر وقت برای نماز دست از کار می کشم این ترس به سراغم می آید که امشب دیگر اخراج خواهم شد.

پیش از این تظاهرات دیگری نیز در اعتراض به شرایط کاری آمازون برپا شده بود اما این شرکت از همه دعوت کرده تا از نزدیک از انبارها و دفاترش دیدن کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار