کد خبر: ۲۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 18
روزهای یکه تازه تسلا در بازار خودروهای برقی در حال به پایان رسیدن است. حالا غول های بزرگ صنعت خودروسازی به خصوص اهالی سرزمین ژرمن ها برنامه گسترده ای برای عرضه خودروهای برقی دارند و می خواهند در انقلاب گذر از خودروهای درون سوز و برقی شدن حمل و نقل آینده، جایگاه خود را در بازار حفظ نمایند. ظاهرا گروه فولکس واگن که پیش از این درگیر رسوایی دیزل گیت شده بود، زودتر از سایرین به استقبال این تحول رفته است و عرضه نسلی تازه از محصولات فولکس واگن، آئودی و پورشه به صورت تمام الکتریکی شاهدی برای این مدعاست.
به گزارش تابناک؛ آئودی ای-ترون بر روی یک پلتفرم الکتریکی جدید ساخت آئودی، مجهز به پک باتری موسوم به BEV، تکوین و توسعه یافته است. آنچه در ادامه می خوانید خلاصه تست و بررسی این کراس اوور پاک سرزمین آلمان در کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

پلتفرم ای-ترون در حال حاضر از یک مجموعه باتری به ظرفیت ۹۵ کیلو وات ساعت که در قسمت کف خودرو بین چرخ‌ها جاسازی شده، بهره می‌برد.

در این خودرو از دو موتور الکتریکی در قسمت عقب و جلوی خودرو استفاده شده تا کلیه چرخ‌ها به صورت محرک باشند و خودرو از قابلیت سامانه چهارچرخ محرک بهره‌مند گردد.

وزن آئودی ای-ترون نیز تقریبا به صورت 50/50 بین دو نیمه خودرو توزیع شده است. موتور الکتریکی عقبی به صورت هم محور با میله محرک (درایو شفت) بوده اما پیشرانه جلویی جلو به منظور جای دادن مجموعه سیستم فرمان جدید که از خودروهایی مثل A6 و A8 وام گرفته شده، به سمت بالا و عقب متمایل گشته است.

موتور عقبی قادر است تا نیرویی معادل 187 اسب بخار و گشتاور 313 نیوتن متری را تولید نماید و این درحالیست که نمونه جلویی از توان خروجی معادل 168 اسب بخار و گشتاور 247 نیوتن متری برخوردار است.

این نحوه توزیع قدرت نشان از تمایلات اسپرت‌گرایانه به همراه توزیع نیروی بیشتر در چرخ های عقب دارد. آئودی ادعا می‌کند که این سیستم به طور ترکیبی قادر است تا توانی معادل 335 اسب بخار و گشتاور 560 نیوتن متری را در اختیار راننده قرار دهد.

همچنین در یک حالت تقویت شده به نام بوست، توان خروجی تا 402 اسب بخار و 663 نیوتن متر قابل افزایش خواهد بود.

چنین نیرویی برای شتاب‌گیری 5.5 ثانیه‌ای این خودروی 2490 کیلوگرمی (700 کیلوگرم وزن پک باتری) از حالت سکون تا سرعت 96 کیلومتر بر ساعت، کافی به نظر می‌رسد. حداکثر سرعت آئودی ای-ترون به صورت الکتریکی در رقم 200 کیلومتربرساعت محدود شده است.

با وجود فقدان استفاده از پیشرانه‌های حجیم احتراق داخلی، تیم طراحی Marc lichte نمایی اسپرت و عضلانی را برای آئودی ای-ترون پدید آورده است.

از نظر ابعادی در میان محصولات آئودی، ای-ترون تقریبا به مدل Q7 نزدیک است. طول کلی آن در حدود 16.7 سانتی‌متر کوتاه‌تر است اما فاصله محوری خودرو به اندازه 6.6 سانتیمتر بیشتر است. ارتفاع ای-ترون نیز 12.4 واحد کوتاه‌تر از Q7 است.

فضای داخلی ای-ترون با سبک طراحی زاویه‌دار، به طور واضح به اندازه امثال A8 و Q8 لوکس به نظر نمی‌رسد اما با بهره‌گیری از سه صفحه نمایشگر HD شامل پنل کیلومتر شمار پشت فرمان موسوم به کاکپیت مجازی و دو نمایشگر دیگر مربوط به سامانه اطلاعات سرگرمی و کنترل‌های HVAC، از نظر تکنولوژی هیچ کمبودی در کابین این خودرو مشاهده نمی‌شود.

در قسمت جلوی کنسول میانی چیزی شبیه به یک کنسول کوچک چرمی مشاهده می‌شود که در انتهای کناری آن یک قطعه نقره‌ای تعبیه شده است. این قطعه نقره‌ای رنگ چیزی جز شیفتر دنده نیست که حالات مختلفی همچون: دنده عقب، درایو، وضعیت اسپرت و بوست را می‌توان به وسیله آن انتخاب نمود.

یک سیستم ترمز الکتروهیدرولیکی جدید و نوآورانه در ای-ترون به کار گرفته شده که بخشی از انرژی حاصل از آن در باتری ذخیره می شود و می‌توان گفت که یکی از نقاط قوت قابل توجه در این محصول آئودی، عملکرد فوق‌العاده این سیستم الکتروهیدرولیک جدید است که بی‌نظیر جلوه می‌کند.

نحوه رانندگی با ای-ترون به گونه‌ای است که شما احساس نمی‌کنید در یک خودروی برقی بی‌روح نشسته‌اید، بلکه همه چیز آن (به جز فقدان صدای پیشرانه احتراقی) بسیار شبیه به سایر محصولات آئودی است و این حسی بسیار لذت بخش خواهد بود.

آئودی ای-ترون شتاب آنی را برای حرکت بی‌دردسر در بزرگراه‌ به شما ارزانی می‌دارد و از سوی دیگر نیازی به فشردن همیشگی پدال گاز برای حفظ سرعت نخواهد بود. همچنین ورود با این خودرو به پیچ‌های جاده‌های باریک به طرز بهتری صورت خواهد پذیرفت.

همچنین شما با دو وضعیت low و high regen مواجه هستید که در حالت دوم میتوانید از قابلیت رانندگی با یک پدال، همانند تسلا و جگوار i-pace بهره‌مند شوید. رانندگی با یک پدال حالتی است که در خودروهای BEV، راننده را از به کارگیری پدال ترمز هیدرولیک معاف می‌نماید.

با وجود سیستم تعلیق بادی، قابلیت تنظیم ارتفاع به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارد. ارتفاع سواری استاندارد آئودی ای-ترون معادل 6.8 اینچ است که در سرعت های بالاتر از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، به طور خودکار یک اینچ از ارتفاع آن کاسته می‌شود.

در حالت آفرود نیز ارتفاع سواری به 8.2 اینچ افزایش خواهد یافت. در این وضعیت، زوایای حمله و فرار به ترتیب معادل 18.2 و 24.4 درجه خواهد بود. در ابتدا آئودی ای-ترون تنها در قالب دو نسخه پریمیوم پلاس به قیمت 75,795 دلار و پرستیژ با بهای 82,795 دلار عرضه خواهد شد.

این دو نسخه به طور استاندارد به رینگ های ۲۰ اینچی مجهز خواهند بود. ما هر دو نسخه را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که از نظر راحتی سواری و میزان سر و صدای ورودی به کابین، تفاوت زیادی میان آنها مشاهده نمی‌شود. در سفری که با این خودرو داشتیم، ای-ترون شتاب و دقت پاسخگویی به اندازه برخی از شاسی‌بلندهای پرفورمنس به نمایش گذاشت.

شاسی به خوبی در سر جای خود قرار داشت و میزان بادی رول در پیچ‌ها بسیار اندک بود. پایین آمدن از تپه‌ها و سرازیری‌ها نیز به بهترین وجه صورت می‌پذیرفت.

رنج حرکتی این خودروی برقی چیزی در حدود 337 تا 362 کیلومتر با هر بار شارژ کامل است که آن را پشت سر جگوار i-pace با 376 و تسلا مدل ایکس با 383 کیلومتر قرار می‌دهد.

البته ای-ترون از نظر قابلیت رانندگی روزانه، سر و صدای پیشرانه و البته کیفیت ساخت، خودروی بهتری نسبت به هر دو رقیبش محسوب می‌شود.

آئودی ای-ترون

در پایان باید خاطر نشان شویم که آئودی ای-ترون خودرویی بسیار ساکت، سریع، شیک و کاربردی است که از مهندسی خلاقانه و ظاهری ممتاز برخوردار است و خودروهای BEV را یک گام دیگر به فراگیر شدن کامل نزدیک کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار