کد خبر: ۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 February 27
قیصر: انتقام همان طور که از اسمش بر می آید روایت گر خونخواهی شخصیتی با همین نام است. اگر داستان فیلم را به یاد داشته باشید، در آن برادر بزرگتر قیصر پس از اتفاقاتی توسط برادران کریم آب منگل کشته می شود. در پی این حادثه، قهرمان داستان تصمیم می گیرد تا آنان را به سزای اعمالش برساند.
مردانگی نمی میرد؛ معرفی بازی ایرانی قیصر: انتقام

در کشورهایی که صنعت سرگرمی جایگاه ویژه ای دارد، شاهد رابطه تنگاتنگی میان بخش های مختلف آن با یکدیگر هستیم. برای درک بهتر این موضوع نگاهی به صنعت فیلم سازی بیندازید. سالانه آثار اقتباسی گوناگونی از روی کتاب، کمیک و دیگر محصولات تولید می شوند که بعضا موفقیت هایی به دست می آورند.

صنعت گیمینگ نیز از این ویژگی بی بهره نمانده و در طول دهه اخیر عناوین زیادی با بهره گیری از آثار قابل اقتباس ساخته شده اند. برای اثبات این حرف می توان از سه گانه ویچر، برگرفته از رمانی لهستانی با همین نام، یا بتمن های استودیو راک استدی یاد نمود.

متاسفانه در کشورمان این رویه مرسوم نبوده و بازی های اقتباس شده بسیار کمی وجود دارند. یکی از معدود عناوین مورد بحث، بازی جدید قیصر: انتقام است که نشان می دهد آثار ایرانی دارای پتانسیل های زیادی برای اقتباس شدن هستند. در این مطلب سعی داریم نگاهی به بازی بیندازیم.

قیصر-انتقام

بخش داستانی برای ارتباط بهتر با مخاطب از کات سین های کمیک مانند استفاده کرده.

قیصر: انتقام همان طور که از اسمش بر می آید روایت گر خونخواهی شخصیتی با همین نام است. اگر داستان فیلم را به یاد داشته باشید، در آن برادر بزرگتر قیصر پس از اتفاقاتی توسط برادران کریم آب منگل کشته می شود. در پی این حادثه، قهرمان داستان تصمیم می گیرد تا آنان را به سزای اعمالش برساند.

نقطه شروع بازی از این جاست. قبل از توضیحات تکمیلی، بیایید سوالی را مطرح کنیم: گیم پلی یک عنوان با سبک و سیاق قیصر، در قاب تلفن های هوشمند چگونه خواهد بود؟ اگر از ما بپرسید تنها دو سبک را می توانیم حدس بزنیم: رانر و بیت ام آپ [Beat ’em up – همان بازی های سبک بزن و بهادر خودمان مانند Street of Rage]

استودیو تیله، سازنده بازی، در ساخته خود تصمیم گرفت با ترکیب دو سبک یاد شده، البته با چاشنی بیشتر اولی، تجربه ای جالب را برای بازیکن به ارمغان بیاورد. به بیان دیگر، قیصر: انتقام یک بازی در سبک رانر است که در آن شخصیت اصلی باید از موانع گوناگون عبور کرده و افراد کریم آب منگل را از پا در بیاورید.

قیصر-انتقام-بازی

نمایی از بخش بازی مرحله ای؛ در برخی جاها باید با حرکات پارکور مانند موانع را پیش رو بگذارید!

قیصر از دو بخش تشکیل شده؛ بازی مرحله ای و بازی رقابتی. بخش مرحله ای، داستان بازی را در 5 فصل با مکان های گوناگون روایت می کند تا علاوه بر رو به رو شدن با چالش های مختلف، احساس تکراری شدن به بازیکن دست ندهد.

نکته ای که در این قسمت خودنمایی می کند کات سین های [میان پرده] کمیک مانندش است که قبل از شروع برخی مراحل به نمایش در می آیند. البته سازندگان در اقدامی قابل تحسین استایل کمیک مانند کات سین ها را وارد بخش گرافیکی بازی نیز کرده اند که این ویژگی به خوبی در رنگ بندی محیط و طراحی آن قابل مشاهده خواهد بود.

قیصر-موبایل-بازی

دو بخش گوناگون قیصر: انتقام که در متن اشاره شد.

نکات گفته شده به تنهایی می توانند کنجکاوی فرد را برای تجربه بازی برانگیزند، اما ویژگی های مثبت عنوان مورد بحث به همین موارد ختم نمی شود. اگر فیلم قیصر را دیده باشید، یکی از بخش های بسیار جذاب آن به دیالوگ های ماندگار شخصیت های به یاد ماندنیش بر می گردد.

با توجه به این برگ بنده، مگر می شود عنوانی نام قیصر را یدک بکشد و از ویژگی یاد شده استفاده نکند؟ خوشبختانه برای ساخته استودیو تیله پاسخ منفی است. به عبارت دیگر، هنگام انجام مراحل بازی دیالوگ های گوناگونی مثل «این روزگاره دایی. نزنی می زننت»، «کی واسه من قد یه نخود مردونگی رو کرد تا من واسش یه خروار رو کنم؟» و مواردی دیگر را خواهید شنید.

البته شاید اعصاب خردکن ترین قسمت این بخش گفتن جمله «تو آدمو مایوس می کنی» پس از مرگ شخصیت اصلی باشد که موجب می گردد رگ غیرتتان مانند قیصر باد کرده و دوباره بازی را شروع نمایید!

قیصر-موبایل

نمایی از بخش شخصی سازی در بازی رقابتی.

از بخش مرحله ای به رقابتی می رویم. در این قسمت بازیکن کنترل شخصیتی را داشته و باید در مسیری بدون پایان، موانع را پشت سر بگذارد تا بالاترین امتیاز ممکن را به دست آورد.

البته سازندگان برای جذابیت این بخش عناصر نقش آفرینی را نیز چاشنی کار کرده اند که در پی آن با دریافت سکه قابلیت خرید شخصیت های دیگر، سلاح های گوناگون یا حتی تغییر لباس را دارید.

اگر دوست دارید بر خلاف بسیاری از آثار موجود بازار، این بار با یک شخصیت ایرانی وارد ماجراجویی انتقام گیرانه شوید، تجربه قیصر: انتقام را به هیچ عنوان از دست ندهید.

قیصر: انتقام
  • قیصر: انتقام
  • قیمت : رایگان (با پرداخت درون برنامه ای)
  • سازنده : استودیو تیله
  • سیستم عامل : اندروید
  • حجم : 69.4 مگابایت
  • دانلود از کافه بازار

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار