کد خبر: ۲۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 17
چند ماه یا بهتر بگوییم چند سالی است تیمی متشکل از متخصصین هوافضا و مهندسین مکانیک قصد دارند با پروژه Bloodhound رکورد سرعت 1600 کیلومتر بر روی زمین را ثبت کنند.
به گزارش تابناک؛حال خبر می رسد که در پی عدم موفقیت مدیران Bloodhound در جذب سرمایه های لازم، این پروژه به پایان خط رسیده و دیگر شاهد رکوردشکنی آن نخواهیم بود.
3f59473d-bloodhound2bssc2bdelayed2b-3

طبق اطلاعات موجود، تیم Bloodhound برای ثبت رکورد خارق العاده با جت زمینی  SSC، به کمک هزینه ای در حدود 25 میلیون پوند (معادل تقریبا 32 میلیون دلار) نیاز داشته است.

اندرو شریدان (Andrew Sheridan) یکی از مدیران این پروژه در مصاحبه اخیر خود گفته:

علی رغم حمایت های انرژی بخش عمومی، پتانسیل ها و علاقه زیاد برخی سرمایه گذاران، نتوانستیم فردی را برای خرید این کسب و کار و دارایی هایش پیدا کنیم.

ad73013a-bloodhound2bssc2bdelayed2b-5

همانطور که پیش تر به اطلاعتان رسانده ایم، تیم این پروژه در نظر داشت خودروی فوق سریع Bloodhound SSC را به جنوب آفریقا منتقل کرده و تا پایان سال 2019 تست هایی را در دریاچه نمک Hakseen Pan برگزار کند.

dd8f02cb-bloodhound2bssc2bdelayed2b-6

شریدان در ادامه صحبت های خود افزوده:

ما اکنون با سرمایه گذاران کلیدی مشغول همکاری هستیم تا تجهیزات شخص ثالث را بازگردانده و با فروش دارایی های باقی مانده کمپانی، بدهی ها به طلبکاران را پرداخت کنیم.

6458ea1d-bloodhound2bssc2bdelayed2b-4

گفتنی است رکورد سرعت زمینی فعلی جهان در سال 1997 ثبت شده است. در آن سال اندی گرین در پشت فرمان خودروی Thrust SSC توانسته بود رکورد باورنکردنی 1227 کیلومتر در ساعت را از خود بر جای بگذارد. این راننده قرار بود هدایت Bloodhound SSC را نیز بر عهده گرفته و رکورد شگفت انگیز دیگری را ثبت کند.

e79ed086-bloodhound-ssc-02

بد نیست اشاره کنیم به منظور دستیابی به سرعت 1600 کیلومتر در ساعت، Bloodhound SSC به موتور جت EJ200 که در جنگنده یوروفایتر تایفون مورد استفاده قرار گرفته، مجهز شده بود.

قبل از منتفی شدن این پروژه خصوصی، Bloodhound SSC در تست ها فقط به سرعت 320 کیلومتر در ساعت دست یافته بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار