کد خبر: ۲۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 17
پشتیبانی دولت ها از پیاده سازی شبکه 5G درامد سرشاری را نصیب آنها کرده و زندگی شهروندان را نیز بهبود می بخشد.
به گزارش تابناک؛انجمن جهانی موبایل (GSMA) معتقد است که زیرساخت 5G و سرویس های آن در فاصله سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۴ حدود ۵۶۵ میلیارد دلار را به تولید ناخالص داخلی جهانی (GDP) و ۱۵۲ میلیارد دلار را به درآمد مالیاتی اضافه خواهد کرد.

بر اساس تحقیقات این انجمن در کنار این سود سرشار، شبکه های 5G مزایای دیگری نظیر بهبود دسترسی به بهداشت و درمان، ارتقای آموزش، افزایش ایمنی و کاهش آلودگی را به همراه خواهد آورد. البته دستیابی به این نتایج مثبت مستلزم پشتیبانی دولت ها از پیاده سازی طیف های موج میلیمتری (mmWave) کافی در صنعت موبایل است. 

 تولید ناخالص داخلی

«برت تارنوتزر»، رییس بخش طیف انجمن جهانی موبایل در این باره می گوید:

اپراتورهای موبایل سابقه درخشانی در زمینه افزایش منابع طیف الکترومغناطیسی از خود به جای گذاشته اند و در زمینه اختصاص منابع طیفی برای تغییر زندگی مردم هیچ کس به گرد پای آنها نمی رسد. برای به حداکثر رساندن کارایی 5G نیاز به برنامه ریزی طیفی داریم و پشتیبانی دولت ها از توسعه ریز موج ها می تواند به افزایش ارزش شبکه های 5G برای شهروندان منتهی شود.

به گفته وی ارائه سرویس های حیاتی در زندگی روزمره بیش از ۵ میلیارد نفر و همچنین ثبات اقتصادی کشورها به اکوسیستم موبایل وابسته است. شبکه 5G می تواند مزایای بیشتر و سرویس های جدیدی را به افراد بیشتری برساند اما این امر بدون دسترسی به طیف های حیاتی میسر نخواهد بود.

کشورهای حوزه آسیا اقیانوسیه و آمریکا احتمالا بهره بیشتری را از نسل جدید شبکه های ارتباطی خواهند برد که به ترتیب بالغ بر ۲۱۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیارد دلار خواهد بود. با این حال اروپا با رشد ۲.۹ درصدی از نظر تولید ناخالص داخلی سرآمد خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار