کد خبر: ۲۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 16
مقامات روسیه گوگل را تهدید کرده اند که در صورت عدم پیروی از قوانین این کشور و فیلتر چندین سایت خاص، آنها را تحریم خواهند کرد.
به گزارش تابناک؛غاین کشور دو ماه قبل قانون جدیدی را برای مبارزه با محتوای به گفته آنها زیان‌آور و تشکیل لیستی از سایت های ممنوعه تصویب کرد و حالا گوگل یا باید از نمایش این سایت ها در لیست نتایج جستجو خودداری کرده و یا خود را برای فیلتر شدن در روسیه آماده کند.

فهرست روس ها شامل سایت های نفرت پراکن و مضر است اما برخی از سایت های خبری نظیر پایگاه‌های اکراینی در آن دیده می شود که احتمالا به دلایل سیاسی زیان‌آور شناخته شده اند.

فیلتر گوگل

رسانه های روسیه به نقل از «ویتالی سوبوتین»، معاون آژانس نظرات بر ارتباطات این کشور مدعی شده اند که مقامات مسکو احتمالا موتورهای جستجو مثل گوگل را در صورت عدم پیروی از قوانین روسیه تحت تحریم قرار خواهند داد.

اوایل ماه جاری نیز رگورلاتوری نظارت بر ارتباطات روسیه «Roskomnadzor» اعلام کرده که پرونده‌ای قضایی برای گوگل در دست دارد که ممکن است به جریمه ۱۰۴۰۰ دلاری آنها منجر شود. روسیه پیش از این با فیلتر تلگرام نشان داده از دسترس خارج کردن سرویس های پرکاربرد ابایی ندارد. از سوی دیگر گوگل که چند سال پیش بازار پر رونق چین را از دست داده احتمالا علاقه چندانی به از دست دادن بازار چند ده میلیون روسیه ندارد.

با این حال فیلتر کردن سایت های سیاسی بر اساس میل کرملین قطعا گوگل را آماج انتقادات فراوانی از سوی افکار عمومی خواهد کرد کما اینکه تلاش های پشت پرده برای توسعه موتور جستجو چینی (پروژه دراگون فلای) نه تنها به اعتراض کارکنان این شرکت و کاربران منجر شد بلکه اخیرا پای ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل را هم به کنگره باز کرد. حال باید دید گوگل از بین روبل‌های روسی و  اطلاع رسانی آزاد که به گفته آنها جزوی از حقوق بشر است، کدام یک را انتخاب خواهد کرد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار