کد خبر: ۲۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 15
روز گذشته مایکروسافت یک اپلیکیشن جدید در زمینه‌ی اخبار عرضه کرد که بر اساس هوش مصنوعی کار می‌کند. این اپلیکیشن تفاوت‌هایی با نرم افزار کاربردی دیگر غول آمریکایی یعنی مایکروسافت نیوز دارد. اپلیکیشن جدید که هامینگبرد (Hummingbird) یا به فارسی پرنده‌ی سخنگو نام گذاری شده، بر اساس هوش مصنوعی کار می‌کند.
به گزارش تابناک؛اپلیکیشن مایکروسافت نیوز که پیش از این نرم افزار اصلی شرکت ردموندی برای ارائه‌ی اخبار محسوب می‌شد توسط نیروی انسانی به ارائه‌ی اخبار با موضوعات شخصی سازی شده برای کاربران می‌پرداخت.

بعد از ثبت نام در اپلیکیشن هامینگبرد -که با استفاده از اکانت مایکروسافت یا لینکدین انجام می‌پذیرد- اپلیکیشن از شما می‌خواهد تا دسته‌بندی‌های مورد علاقه‌تان برای اخبار را انتخاب کنید. وقتی انتخاب‌های خودتان -که در این اپلیکیشن از آن‌ها تحت عنوان «Mix» یاد می‌شود- را آماده کردید، می‌توانید ۱۶ موضوع را انتخاب نمایید.

در اولین صفحه، دسته‌بندی‌های انتخاب شده‌تان نمایش داده خواهد شد. تب‌های دیگر مخصوص موضوعات و خبر‌هایی است که انتخاب کردید. مثل اخبار ورزشی یا سرگرمی. همچنین با توجه محل زندگی، خبرهای محلی نیز برای کاربران مهیا خواهد شد.

انتخاب هرکدام از اخبار شما را به منبع اصلی خبر خواهد برد اما همچنان درون اپلیکیشن هامینگبرد حضور دارید و با زدن گزینه‌ی X می‌توانید به صفحه‌ی قبلی هامینگبرد برگردید. انتخاب گزینه‌ی همبرگر (گزینه‌ای که دارای سه خط کوتاه افقی و موازی است) برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا به خبر مربوطه نمره منفی بدهید یا جلوی نمایش اخبار بیشتر از منبع مورد نظر را بگیرید.

توسعه دهندگان اپلیکیشن هامینگبرد اعلام کرده‌اند که هرچه قدر بیشتر اخبار را از طریق این نرم افزار دنبال کنید، هامینگبرد در ارائه‌ی اخبار مورد علاقه‌تان بهتر عمل خواهد کرد و جلوی نمایش اخباری که به آن‌ها علاقه‌ای ندارید را می‌گیرد.

البته لازم به ذکر است که این اپلیکیشن تنها برای کاربران اندروید و در کشور ایالات متحده قابل استفاده است اما به زودی در دیگر کشور‌ها نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. البته می‌توانید از طریق وبسایت‌های شخص ثالث نسبت به دانلود APK‌ این اپلیکیشن اقدام نمایید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار