کد خبر: ۲۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 12
طبق گزارشی که نشریه The Information منتشر کرده مارک زاکربرگ به تازگی دیداری با برد اشمیت رئیس هیئت مدیره و مدیر حقوقی ارشد مایکروسافت داشته و از وی برای ملحق شدن به فیسبوک دعوت به همکاری کرده است.
به گزارش تابناک؛البته در این جلسه زاکربرگ به صورت رسمی پیشنهاد خود برای پیوستن اشمیت به فیسبوک را مطرح نکرده با این حال اما طبق اعلام فردی مطلع، اشمیت از حضورش در مایکروسافت ابراز خرسندی کرده و اعلام نموده که تمایلی برای ترک این شرکت ندارد.

تصمیم مدیرعامل فیسبوک برای دعوت به همکاری از این مقام عالی رتبه مایکروسافت مساله چندان عجیبی نیست چراکه وی پیشتر نیز برای دریافت مشاوره از بیل گیتس مدیرعامل اسبق این شرکت کمک خواسته بود. با این حال اما این خبر نشانه مثبتی برای شرلی سندبرگ مدیر ارشد عملیاتی فیسبوک نیست.

طبق توییتی که یکی از نویسندگان واشنگتن پست در صفحه شخصی اش منتشر کرده، اشمیت و سندبرگ نقش های مشابهی را در شرکت های متبوعشان ایفا می کنند و این یعنی اگر اشمیت شغل پیشنهادی زاکربرگ را می پذیرفت آنگاه سندبرگ باید از سمت خود استعفا می داد.

شش سال پیش بود که سندبرگ به عنوان یک مدیر باتجربه به فیسبوک آمد تا مشکلات آن زمان فیسبوک را برطرف کند. وی که هفت سالی را در گوگل به عنوان نایب رئیس عملیات ها و فروش آنلاین این شرکت سپری کرده بود به عنوان مدیر ارشد عملیاتی به فیسبوک ملحق شد و در آنجا زاکربرگ جوان و کم تجربه را آموزش داد و به او کمک کرد شرکتی با ارزش بازار ۴۰۰ میلیارد دلار بسازد.

با این حال اما ۲۰۱۸ سال خوبی برای فیسبوک و خصوصا سندبرگ نبود و رسوایی های وی یکی بعد از  دیگری از نشریات سر در آوردند. صرفا در ماه گذشته نیویورک تایمز گزارش داد که سندبرگ تلاش نموده نقش روسیه در کمپین های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا را کمرنگ جلوه دهد.

شرلی سندبرگ

شرلی سندبرگ

در هر صورت حالا که اشمیت از حضورش در مایکروسافت ابراز خشنودی کرده، سندبرگ دست کم برای مدتی کوتاه در امان است. اما این حقیقت که زاکربرگ دست به چنین اقدامی زده را میتوان زنگ خطری برای پایان همکاری سندبرگ با فیسبوک قلمداد نمود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار