کد خبر: ۲۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 11

به گزارش تابناک؛پیش از این ایلان ماسک مدعی شده بود که توییت‌هایش ارزش جریمه ۲۰ میلیون دلاری را داشته اند اما اکنون او پا را فراتر نهاده و مدعی شده که اصلاً برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) احترام یا اهمیتی قائل نیست و این نهاد هیچکدام از توییت‌هایش را سانسور نکرده یا روی محتوای آنها نظارتی ندارد.

ایلان ماسک

همانطور که می‌دانید ایلان ماسک بنیان گذار و مدیرعامل کمپانی تسلا، فعالیت بالایی در توییتر دارد. او چندی پیش در یکی از توییت‌‌هایش تمایل خود برای خصوصی کردن کمپانی تسلا اشاره کرده و حتی از تأمین منابع مالی مورد نیاز برای انجام آن نیز خبر داده بود. این مسئله موجب شد که وزارت دادگستری آمریکا کمپانی تسلا و شخص ایلان ماسک را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

در پایان وزارت دادگستری آمریکا برای ایلان ماسک و تسلا جریمه‌ای ۲۰ میلیون دلاری درنظر گرفت تا وی روند دیگری برای پست‌هایش در توییتر پیش بگیرد. این مسئله موجب شد که ایلان ماسک به مدت سه سال از ریاست هیئت مدیره تسلا برکنار شود.

ایلان ماسک

قسمتی از شاهکارهای ایلان ماسک در برنامه‌های تلویزیونی

از سوی دیگر، تسلا نیز مجبور شد که دو مدیر مستقل را برای هیئت مدیره این شرکت معرفی نماید. همچنین این شرکت پس از توافق با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موظف شد که بر تمامی اظهارات رسانه‌های ماسک از جمله توییت هایش نظارت نماید.

حال ایلان ماسک در جریان مصاحبه‌ای با شبکه‌ی CBS مدعی شده که هیچکس حق خواندن توییت‌هایش پیش از ارسال آنها را ندارد و تاکنون به کسی این اجازه را نداده است.

ایلان ماسک

جانشین ایلان ماسک ؛ روبین دنهلم

در قسمتی از این مصاحبه، مجری برنامه‌ی تلویزیونی عملکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را زیر سوال برده و مدعی شده که این ارگان طبق توافقات وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهد چرا که ممکن است ماسک توییت دیگری منتشر کند و تاثیری منفی یا مثبت بر بازار اوراق بهادار بگذارد. ماسک این سوال را بدین صورت جواب داد:

«من هیچ احترامی برای SEC قائل نیستم. من به آنها  اصلاً توجهی نمی‌کنم.»

علاوه بر این وی اعلام کرده که شخصاً جانشین خود به عنوان مدیرعامل موقت تسلا را انتخاب کرده و این شخص موظف است هر چه او می‌خواهد را انجام دهد. بعید است این اظهارات ماسک بی جواب بماند و به نظر می‌رسد پاسخ‌هایی توسط ارگان‌های مربوطه ارائه شود. بنابراین باید منتظر واکنش آنها باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار