تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 08
روز گذشته میلیون ها تلفن هوشمند در انگلستان و ژاپن به حالت آفلاین در آمدند و علاوه بر این، کاربران در ده ها کشور دیگر نیز دچار برخی مشکلات ارتباطی مشابه شدند؛ حال اریکسون اعلام کرده که بروز خطا در نرم افزار آن علت اصلی این مساله بوده است.
به گزارش تابناک؛سخنگوی این شرکت در بیانیه ای اینطور اعلام داشته که علت اصلی مشکل منقضی شدن یکی از گواهی های ارتباطی آن بوده و نرم افزاری که این مشکلات را ایجاد کرده کنار گذاشته می شود. در متن این بیانیه همچنین ذکر شده که سرویس های شبکه مختل شده، روز پنجشنبه برای اغلب کاربران به حالت عادی بازگشته اند.

البته در خبرهای منتشر شده پیرامون این اتفاق تاکید بیشتر روی اپراتور O2 انگستان و سافت بنک ژاپن بود اما اریکسون بعدها تاکید نمود که این مسايل همزمان اپراتورهای مخابراتی در یازده کشور دیگر دنیا را نیز تحت تاثیر قرار داده است، هرچند طبق اعلام اپراتور ژاپنی این مشکلات صرفا برای چهار ساعت ادامه داشتند.

اما آنطور که از بیانیه خبری اریکسون می توان حدس زد این اتفاق کاملا قابل پیشگیری بوده و این حقیقت که مسائل مذکور صرفا به خاطر منقضی شدن گواهی رخ داده را میتوان به ضعف اریکسون در تعمیر و نگهداری زیرساخت هایش نسبت داد.

در انتها شاید بد نباشد اشاره کنیم اریکسون تنها شرکتی نیست که به خاطر منقضی شدن گواهی هایش به مخاطره افتاده. در سال ۲۰۱۳ میلادی سرویس های اکس باکس لایو و آژور مایکروسافت به خاطر منقضی شدن گواهی هایشان از دسترس خارج شدند. در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز کاربران اپ استور مک به خاطر منقضی شدن گواهی مربوط به تایید اپلیکیشن ها مجبور به پاک کردن این اپ و نصب دوباره آن شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار