کد خبر: ۲۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 05
امروز سه عضو فضاپیمای سایوز MS-11 پس از پرتاب راکت از قزاقستان، با سلامت کامل به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند. این سه فضانورد که سفرشان به ایستگاه فضایی بین المللی نزدیک به ۶ ساعت طول کشید، متعلق به ناسا، سازمان فضایی فدرال روسیه و آژانس فضایی کشور کانادا هستند.
به گزارش تابناک؛دفعه قبلی که ناسا برای ارسال فضانوردان از راکت‌ سایوز استفاده کرد، عمل نکردن یکی از مراحل باز شدن راکت باعث شد تا فضاپیمای حامل مسافران ایستگاه فضایی بین المللی مجبور به فرود اضطراری شود. البته این سه فضانورد بدون مشکل به ایستگاه فضایی رسیدند و بعد از انجام مرحله دو ساعته قرار گرفتن در ایستگاه، قرار است به مدت ۶ ماه آزمایشات علمی خود را در این مرکز انجام دهند.
ایستگاه فضایی بین المللی

مسافر قبلی ایستگاه فضایی بین المللی فضاپیمای روسی MS-10 cargo بود که بیشتر از ۲۴۰۰ کیلوگرم منابع مورد نیاز برای مسافران فعلی این ایستگاه را به آن‌جا انتقال داد.

البته به جز منابغ غذایی، حاضران ایستگاه بین المللی دغدغه‌های نگران کننده دیگری هم دارند. محققان اخیراً نمونه‌هایی از باکتری‌‌های خاصی را در این محل کشف کرده‌اند که در برابر برخی آنتی بیوتیک‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهند و در نتیجه ممکن است فضانوردان طی مدت زمان ماموریت خود در معرض بیماری‌های گوناگونی قرار بگیرند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار