کد خبر: ۲۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 05
مدت هاست که از رشد سریع بازار موبایل خبری نیست اما جدیدترین برآوردها حاکی از عملکرد قدرتمند بازار پوشیدنی های هوشمند است.
به گزارش تابناک؛بر اساس بررسی های موسسه IDC در سه ماه سوم ۲۰۱۸ بازار گوشی های هوشمند شاهد رشد ناچیز ۱.۸ درصدی بوده اما در همین زمان عرضه جهانی گجت های پوشیدنی به رقم قابل توجه ۳۲ میلیون دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه از افزیش ۲۱.۷ درصدی حکایت دارد.

اصلی ترین نقش را در این رشد سریع شیائومی و اپل برعهده داشته اند، با این حال نمی توان آنها را رقیب مستقیم قلمداد کرد چرا که هرکدام بخش های خاصی از بازار را هدف قرار داده اند.

پوشیدنی های هوشمند

۵ کمپانی برتر در بازار پوشیدنی های هوشمند از نظر میزان عرضه، رشد سالیانه و سهم بازار

 

در سه ماهه مذکور شیائومی به لطف موفقیت Mi Band 3 به حکومت بی رقیب خود در زمینه بندهای سلامتی ادامه داده است. این کمپانی ۶.۹ میلیون گجت پوشیدنی را در این مدت به فروش رسانده که ۶۱ درصد آن مربوط به بازار چین بوده و باقی آن به بازارهای اروپا و آفریقا مربوط است که شیائومی جدیدا جای پای خود را در آنها باز کرده است.

از سوی دیگر اپل بار دیگر عنوان برترین تولید کننده ساعت های هوشمند را به خود اختصاص داده است. این کمپانی سال گذشته ۲.۷ میلیون ساعت هوشمند را به بازار عرضه کرده بود اما در سه ماهه اخیر با پیشرفت چشمگیر ۵۴ درصدی این عدد را به ۴.۲ واحد رسانده است. در این میان ۸۰ درصد به اپل واچ سری ۳ اختصاص داشته و ۲۰ نیز سهم سری چهارم این ساعت ها است که تنها طی دو هفته پس از عرضه به دست آمده است.

در بخش ساعت های هوشمند فیت بیت با فروش موفق Versa توانسته جایگاه خود در رتبه دوم را بیش از پیش تثبیت کند. در رتبه های سوم و چهارم نیز هواوی و سامسونگ قرار گرفته اند. بر اساس گزارش IDC بازار سامسونگ هنوز هم تا حد زیادی بر مدل قدیمی Gear 3 متکی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار