تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 06
یک باگ عجیب در گوگل مپس صلیب شکسته نازی‌ها را به عنوان آیکون یک مکان عمومی به نمایش می‌گذارد.
به گزارش تابناک؛به نظر می‌رسد که کاربران این اپلیکیشن آیکون صلیب شکسته نازی‌ها را بیشتر اوقات هنگام نمایش هتل‌های اروپایی مشاهده کرده‌اند. بسیاری در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اولین بار است که چنین چیزی را در گوگل مپس مشاهده کرده‌اند و وقتی آن‌ ها این برنامه رو بسته و دوباره باز می‌کنند، این لوگو دیگر برای برایشان نمایش داده نمی‌شود.

برای مثال، بعضی از اسکرین‌شات‌های منتظر شده نشان می‌دهند آرم تخت خواب که برای نمایش هتل‌ها در گوگل مپس از آن استفاده می‌شود، جایگزین یک صلیب شکسته شده است.

صلیب شکسته از دهه سی قرن گذشته به عنوان نماد رسمی حزب نژادپرست نازی آلمان شناخته می‌شد و بعد از سقوط هیتلر استفاده از آن در بسیاری از کشورها ممنوع شد. البته پیش از آن که نازی‌ها برای نمایش یکپارچگی خود از صلیب شکسته استفاده کنند، این شکل یک نماد معنوی برای نمایش خوشبختی و خوش‌شانسی در بعضی از ادیان‌های آسیایی و آفریقایی بود.

صلیب شکسته

نمادهای گوگل مپس که در میان آن‌ها صلیب بودایی‌ها هم دیده می‌شود.

در گوگل مپس می‌توان نقاط مورد نظر را با آیکون‌ های خاصی مشخص کرد که هر کدام از آن‌ها طراحی متفاوتی دارند. آیکون مورد استفاده واقع شده برای نمایش معابد بودیست‌ ها هم صلیب شکسته‌ ای است که ظاهرا در بعضی از موارد، محل‌های دیگری را با این نماد نمایش می‌دهد.

گوگل تایید کرده که این نشان به صلیب شکسته نازی‌ها اشاره نمی‌کند و متعلق به معابد بودا است. همچنین این کمپانی اعلام کرده که نباید از این لوگو بحث برانگیز برای نمایش هتل‌ها استفاده شود و قرار است این مشکل به زودی رفع شود.

از این نکته هم نباید غافل شد که زاویه صلیب شکسته مورد استفاده توسط ادیان آسیایی، با چلیپای شکسته حذب نازی تفاوت دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار