کد خبر: ۲۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 03
ساعت‌‌های هوشمند با وجود پیشرفت‌های چشم‌گیر خود طی سال‌های اخیر، هنوز هم مشکلات زیادی دارند که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها مربوط به سایز صفحه نمایش و عملکرد تاچ آن‌ها مربوط می‌شود و به همین دلیل استفاده از آن‌ها برای کارهایی نظیر تایپ کردن بسیار سخت است.
به گزارش تابناک؛برای پاسخ به این مشکل، گوگل پتنت جدیدی ثبت کرده که باعث بهبود یافتن رابط کاربری ساعت‌های هوشمند می‌شود. فناوری ارائه شده در پتنت گوگل اجازه استفاده کاربردی‌تر از صفحه نمایش ساعت هوشمند را می دهد. براى مثال قرار است به لطف این فناوری که احتمالا هنوز در مراحل ابتدايى به سر می برد، مى توان از کناره های مچ و ساعد کاربر به عنوان یک ماوس‌پد مجازی استفاده كرد.
ساعت هوشمند

برای رسیدن به این مهم، سنسورهایی روی ساعت تعبیه خواهند شد تا حرکات انگشت شما که عملکردی مانند یک قلم دیجیتال خواهد داشت را به ساعت منتقل کنند. این سنسورها به صورت هوشمند عمل کرده و موقعیت دست و انگشت شما نسبت به ساعت را هم تشخیص خواهند داد.

همچنین سنسورهای ذکر شده در هر دو طرف ساعت هوشمند گوگل تعبیه می شوند تا امکان استفاده از آن برای افراد چپ دست و راست دست فراهم شود. در سند ثبت شده از این پتنت دیویدهای نوری که در ماوس‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود هم دیده می‌شوند.

البته به نظر می‌رسد که هنوز مدت زمان زیادی تا استفاده گسترده از این تکنولوژی باقی مانده اما اگر بتوان آن‌ را به این مرحله رساند، قطعا‌ آینده ساعت‌های هوشمند پیشرفت چشم‌گیری را به خود خواهد دید.

به طور کلی و با وجود ثبت این پتنت از سمت گوگل، ساعت‌های هوشمندی که از سیستم عامل Wear OS استفاده می‌کنند در مقایسه با اپل واچ‌ محبوبیت پایین‌تری دارند و انتظار می‌رود که محصولات جدیدی نظیر ساعت‌های هوشمند جدید فاسیل اسپرت مجهز به Wear OS، وضعیت را کمی بهتر کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار