کد خبر: ۲۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 03
پیدا کردن راه برای افراد نابینا کار سختی است. در آینده، شاید این گروه بتوانند تنها با استفاده از یک هدست، این مشکل را برای همیشه فراموش کنند. محققان موسسه فناوری کالیفرنیا یک دستیار مبتنی بر واقعیت مجازی با نام کارا را بر اساس هدست مایکروسافت هولولنز طراحی کرده‌اند که باعث می‌شود اشیا با شخص نابینا حرف بزنند.
به گزارش تابناک؛این دستیار واقعیت افزوده مبتنی بر شناخت از دید کامپیوتری برای شناخت اشیا استفاده کرده و نام آن‌ها را می‌گوید. برای مثال اگر یک درب در سمت راست شما وجود داشته باشد و یک صندلی در سمت چپ، با نزدیک شدن به هر کدام از آن‌ها صدای دریافتی بلند‌تر خواهد شد.

البته این قضیه ممکن است مشکل ساز شود و به همین دلیل محققان سه حالت جداگانه را برای این دستیار در نظر گرفته‌اند. در یکی از حالات، با نگاه کردن شما به اشیا، آن‌ها با شما صحبت خواهند کرد.

همچنین اگر شما بخواهید از اجسام موجود در اتاق آگاه شوید، اسکنر محیط با استفاده از دروبین‌های هولولنز اشیا موجود در اتاق را برای شما می‌خواند. علاوه بر این موارد، این امکان وجود دارد که با این دستیار بتوان تنها روی شی خاصی متمرکز شد.

این تکنولوژی در مراحل اولیه بر سر می‌برد و با توجه به آن که برای استفاده از آن‌ نیاز به تهیه یک هدست گران قیمت مثل مایکروسافت هولولنز دارید، فعلا چندان کاربردی نیست. البته آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهند که این دستیار تا حد زیادی موفقیت آمیز بوده و افراد نابینا حاضر در تست توانسته‌اند با استفاده از آن مسیر خود را پیدا کرده و از موانع آگاه شوند.

هدف نهایی محققان این است که بتوان از دستیار مبتنی بر واقعیت افزوده موسسه فناوری کالیفرنیا در بسیاری از محیط‌ها و روی هدست‌های بیشتری استفاده کرد. طی سال‌های اخیر تحقیقات زیادی برای بهبود زندگی نابینایان صورت گرفته است، اخیرا واحد تحقیق و توسعه علی بابا با ارزشی بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار روی بهینه سازی تجربه کاربری موبایل برای افراد نابینا هزینه کرده بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار