کد خبر: ۲۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 02
به گزارش تابناک؛شرکت تحلیلگر گارتنر با بررسی بازار دیوایس‌های هوشمند، برنامه‌ی شرکت‌های مختلف برای تولید، میزان عرضه و استقبال خریداران، همواره تحلیل‌های زیادی از بازار ارائه می دهد و حتی آینده را نیز پیش بینی می‌کند. حال این کمپانی مدعی شده که میزان عرضه‌ی پوشیدنی‌ های هوشمند در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۵.۸ درصد افزایش خواهد یافت.

شرکت تحلیلگر گارتنر با بررسی بازار دیوایس‌های هوشمند، برنامه‌ی شرکت‌های مختلف برای تولید، میزان عرضه و استقبال خریداران، همواره تحلیل‌های زیادی از بازار ارائه می دهد و حتی آینده را نیز پیش بینی می‌کند. حال این کمپانی مدعی شده که میزان عرضه‌ی پوشیدنی‌ های هوشمند در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۵.۸ درصد افزایش خواهد یافت.

کارشناسان این شرکت باور دارند که کاربران در این سال، ۴۲ میلیارد دلار صرف خرید این پوشیدنی‌ها خواهند کرد که ۱۶.۲ میلیارد آن به ساعت های هوشمند اختصاص خواهد داشت.

«آلن آنیتن» سرپرست ارشد گارتنر با بررسی بازار اعلام کرده که در حال حاضر میانگین قیمت فروش یا ASP ساعت های هوشمند این شرکت به علت قیمت ثابت اپل واچ، رقم بالایی به شمار می‌رود.

با این وجود وی احتمال می‌دهد که ASP چنین محصولاتی از رقم ۲۲۱.۹۹ دلار کاهش پیدا کرده و تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی به ۲۱۰ دلار برسد. این مسئله بدین علت خواهد بود که تولیدکنندگان زیادی به پتانسیل موجود در این بازار پی خواهند برد و سعی می‌کنند با عرضه‌ی محصولاتی ارزانتر، قسمتی از بازار را به خود اختصاص دهند.

گارتنر تخمین زده که سال قبل، تقریباً ۱۷۸.۹۱ میلیون پوشیدنی هوشمند به فروش رسیده و این رقم به احتمال قوی تا سال ۲۰۲۲ میلادی تقریباً ۲ برابر شده و به رقم ۴۵۳.۱۹ میلیون گجت خواهد رسید.

در همین بازه‌ی زمانی، عرضه‌ی ساعت‌های هوشمند نیز از ۵۳ میلیون نسخه به ۱۱۵.۲ میلیون گجت خواهد رسید. با این وجود بیشترین پیشرفت در بازار ایرپاد‌ها رخ خواهد داد و کاربران با حذف شدن جک هدفون بیشتر به سراغ آنها خواهند رفت.

شرکت تحلیلی یاد شده گزارش داده که سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۳.۴۴ میلیون هدفون و ایرپاد به فروش رسیده است اما قرار است این رقم تا پایان سال ۲۰۲۲ تقریباً ۵ برابر شود و به رقم ۱۵۸.۴۳ میلیون گجت برسد. این ارقام نشان می‌دهد که محصولاتی نظیر ایرپاد اپل و IconX سامسونگ به محبوبتترین پوشیدنی‌ها در آینده بدل خواهند شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار