کد خبر: ۲۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 29
سه ماه پس از اینکه از توسعه شبکه 5G با تجهیزات هوآوی در استرالیا ممنوع شد، حال کشور نیوزلند هم تصمیم گرفته است تا به دلیل وجود نگرانی‌های امنیتی، استفاده از تجهیزات 5G هوآوی را در کشورش ممنوع کند.
به گزارش آی تابناک : آژانس اطلاعاتی کشورهای حوزه اقیانوس آرام، به دلیل وجود نگرانی‌هایی در بخش امنیت ملی استفاده از تجهیزات نصب شده و گسترش شبکه 5G با استفاده از تجهیزات هوآوی را ممنوع کرد. شرکت Spark یکی از اولین اپراتورهای نیوزلند است که قصد گسترش و استفاده از نسل پنجم شبکه تلفن همراه را دارد.

ژنرال اندرو هامپتون، مدیر اداره امنیت ارتباطات دولتی، گفته است که اخیراً یک خطر امنیتی قابل توجه در شبکه مشاهده شده است. دولت چین در مورد این موضوع ابراز نگرانی کرده است، زیرا آن‌ها بیش از 20 قرارداد گسترش شبکه 5G در سطح جهان امضا کرده‌اند و از نظر آن‌ها هیچ مشکل امنیتی در تجهیزات هوآوی وجود ندارد. هوآوی از زمان شکل گیری شبکه 4G در حال کار بر روی شبکه موبایلی کشور نیوزلند است و برای گسترش شبکه موبایلی این کشور سرمایه گذاری 270 میلیون دلاری انجام داده است.

به گفته وزیر اطلاعات نیوزلند، اندرو لیتل، شبکه 5G از نظر پیکربندی تفاوت بسیاری با شبکه‌های 4G و 3G دارد؛ در این تکنولوژی جدید تمام بخش‌ها و قطعات شبکه قابل دسترسی هستند و ضعف امنیتی در این مورد می‌تواند مشکل ساز باشد. اپراتورهای نیوزلندی در مورد اتفاقات پیش امده ابراز نگرانی کردند، زیرا با توجه به مشکلات پیش آمده شرایط رقابت برای آن‌ها سخت تر می‌شود؛ البته اپراتور Vodafone نیوزلند در مورد این موضوع اظهار نظری نکرده است.

بخشی از این تصمیمات دولت نیوزلند، می‌تواند تحت تاثیر اخطارهای اخیر دولت امریکا برای استفاده از تجهیزات هوآوی باشد. در حقیقت علاوه بر موضوع جنگ تجاری امریکا و چین، در این گزارش به نگرانی امریکا بابت نشت اطلاعات مربوط به صنایع و منافع نظامی امریکا در این کشورها اشاره شده و در واقع امریکایی‌ها شرکت‌های چینی تأمین‌کننده قطعات مورد استفاده در صنعت ارتباطات و اینترنت را تهدیدی بر امنیت سایبری دانسته و معتقد است که استفاده از این تجهیزات ریسک بزرگی در خصوص نشت اطلاعات این سازمان‌ها خواهد بود.





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار