کد خبر: ۲۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 28
با آغاز ثبت نام کارت سوخت از طریق اپلیکیشن دولت همراه و استقبال مردم از این روند، سودجویانی در این میان پیدا شدند و با ارائه اپلیکیشن‌هایی که فقط نام ثبت نام کارت سوخت را یدک می‌کشند ولی در واقع بدافزارهایی هستند که اطلاعات گوشی‌ها را رصد می‌کنند.

به گزارش آی تابناک : مرکز ماهر گزارش داد که نسخه‌های جعلی متعددی با تبلیغاتی گسترده در بین کانال‌های تلگرامی و دیگر شبکه‌های پیام‌رسان در حال رد و بدل شدن است و به کاربران تاکید کرده که تنها از نسخه رسمی دولت همراه استفاده نمایند.

مرکز ماهر اعلام کرد که این اپلیکیشن‌ها امکان آلوده‌سازی تلفن همراه کاربر و انواع سوءاستفاده از اطلاعات وی را دارند. اپلیکیشن‌هایی اینچنینی از دیرباز در بین شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شدند و با نام‌های مختلفی از جمله صیغه‌یاب و تلگرام بدون فیلتر و مواردی فریبنده سعی به ترغیب کاربران برای نصبشان دارند.

اپلیکیشن‌های جعلی ثبت نام کارت سوخت

کارشناسان مرکز ماهر  توصیه کردند که متقاضیان  از دریافت و نصب اپلیکیشن خدمات دولت همراه از هرگونه منبع ناشناس جداً خودداری نموده و این برنامه را با نام «دولت همراه» تنها از مارکت‌های اندرویدی رسمی معتبر و یا توسط لینک‌های موجود در درگاه ملی خدمات دولت همراه به نشانی https://www.mob.gov.ir دریافت و نصب نمایند.

  • نسخه های Android و IOS  این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است:
  • سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)
  • ایران اپس(iranapps.ir)
  • کافه بازار (cafebazaar.ir)
  • اپ استور (appstore.ir)

اپلیکیشن‌های جعلی ثبت نام کارت سوخت

ثبت نام آنلاین کارت سوخت از چند روز پیش آغاز شده و کاربران باید توجه داشته باشند که در هیچ یک از مراحل ثبت نام چه به‌ صورت حضوری در دفاتر پلیس +۱۰ و چه به‌ صورت اینترنتی، نیازی به ارایه رمزهای کارت‌ های بانکی نیست. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت نام کارت سوخت به این لینکمراجعه نمایند. در پایان گفتنیست که مالکان خودرو در صورت هر گونه مشکل یا نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی بیشتر درباره نحوه دریافت کارت سوخت می‌توانند با شماره تلفن 09627 تماس بگیرند




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار