کد خبر: ۲۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 28
احتمالاً می دانید روزهای خوش ماینرها به پایان رسیده و دیگر استخراج ارزهای رمزنگاری شده چون بیت کوین و اتریوم سودآور نیست، اما این تنها ماینرها نیستند که از سقوط ارزهای دیجیتال متضرر می‌شوند و انبوهی از کارت‌های گرافیک به فروش نرفته روی دست سازندگان بادکرده است که انتظار می رود دامنه اثرات آن به 2019 هم کشیده شود.
به گزارش آی تابناک : به گفته موسسه پژوهشی Research، حجم توزیع کارت‌های گرافیک دسکتاپ در فصل سوم 2018 نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش یافته است. فصل سوم 2018 نسبت به فصل دوم همین سال 19.21 درصد کاهش در حجم توزیع کارت‌های گرافیک را نشان می‌دهد. به گفته Jon Peddie، رئیس JPR، وضع تعرفه بر روی کالای های وارد شده از چین از سوی ایالات متحده، تحولات بازار سهام این کشور و فروش کردن تب ماینینگ در مجموع باعث کاهش شدید تقاضا برای کارت‌های گرافیک و نهایتاً موجودی بیش از تقاضا شده است.

جالب اینکه آمارهای مأیوس کننده به بازار کارت‌های گرافیک دسکتاپ محدود می‌شود و طبق گزارش JPR، حجم توزیع پردازنده‌های گرافیکی نسبت به فصل گذشته 10.64 درصد افزایش یافته است. بر پایه آمار ارائه شده حجم توزیع پردازنده‌های گرافیکی AMDا6.5 درصد افزایش یافته است. این رقم برای انویدیا 4.3 درصد و برای اینتل تا 13.1 درصد است.

آمار ارائه شده از سوی  JPR در بخش بازار کامپیوترهای شخصی در مجموع نسبت به فصل گذشته 8.22 درصد و نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته 0.30 درصد رشد را نشان می‌دهد. اما حجم توزیع تبلت ها نسبت به فصل پیش از آن کاهش یافته است.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار