کد خبر: ۲۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 28
مالک شرکت فضایی اسپیس ایکس نام موشک فضایی این شرکت را به کشتی ستاره‌ای تغییر داد.
به گزارش آی تابناک : ایلان ماسک، مالک شرکت فضایی اسپیس ایکس به تازگی درحساب کاربری خود در شبکه  اجتماعی توییتر اعلام کرده است نام سفینه غول پیکر این شرکت را از فالکون هِوی به کشتی ستاره‌ای (Starship) دگرگون می‌کند.
 
مقام‌های اسپیس ایکس همچنین اعلام کرده‌اند در پرتاب‌های آتی این سفینه فضایی پیشرفته ماموریت‌های کشف و سفر به سیستم‌های ستاره‌ای فراخورشیدی در نظر گرفته شده است.
 

موشک فضایی فالکون هوِی از چنر بخش تشکیل شده است؟

موشک فضایی فالکون هوِی، از دو بخش پیشران و تقویت کننده تشکیل شده است و درماموریت‌های آتی، کشتی ستاره‌ای به ماموریت‌های طولانی درفضا خواهد رفت.

کارشناسان تخمین می‌زنند کشتی ستاره‌ای در اواخرسال ۲۰۱۹ اولین پرتاب بدون سرنشین خود به فضا را انجام خواهد داد.

بخش بالایی سفینه به نام کشتی ستاره‌ای و بخش تقویت کننده آن (Super Heavy) نام گذاری شده است. بخش تقویت کننده وظیفه ایجاد انرژی لازم برای فرار از جاذبه کره زمین را بر عهده دارد.


به گفته ایلان ماسک، نزدیک‌ترین سیستم ستاره‌ای نزدیک به خورشید منظومه شمسی، سیستم آلفاقنطورس (Alpha Centauri) است که در فاصله ۴.۳ سال نوری از زمین قرار دارد.

یکی از هدف‌های ایلان ماسک از سرمایه گذاری در صنعت فضایی، ارسال موشک سرنشین دار به مریخ و مسکونی کردن آن سیاره است.

مقام‌های اسپیس ایکس امیدوار هستند اولین پرتاب سفینه فضایی بدون سرنشین به مریخ درسال ۲۰۲۲ انجام و سپس پرتاب سفینه سرنشین دار درسال ۲۰۲۴ اجرایی شود.

در میان پروژه‌های مختلف، اسپیس ایکس پرواز توریست فضایی به مدار کره ماه درسال ۲۰۲۳ را نیز پیگیری می‌کند.

سفینه فضایی کشتی ستاره‌ای (Starship) اولین بار در سال ۲۰۱۶ با هدف بخشی از پروژه مسکونی کردن سیاره مریخ، کمک به سیستم بین المللی حمل و نقل ماهواره‌ای ساخته شد؛  این موشک فضایی دارای ۴۰ کابین است که درهریک ۶ فضانورد می‌تواند اقامت کند. از جمله ویژگی‌های منحصربه فرد موشک، توان حمل بیش از ۱۰۰ تن بار به فضاست.


اسپیس ایکس امیدوار است موشک آن جایگزین موشک‌های فعلی مورد استفاده به وسیله ناسا و سایر آژانس‌های فضایی شود.

موشک BFR دارای مخزن سوختی فوق العاده بزرگی است که می‌تواند حدود ۱۲۰۰ تن اکسیژن مایع را نگهداری کند، ارتفاع این موشک به میزان ۱۰۶ متر و دارای ۳۷ موتور رپتور (raptor) است.
منبع:Dailymail

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار