کد خبر: ۲۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 26
در سال های اخیر، تعداد دوربین گوشی های هوشمند به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. حالا دوربین های دوگانه تبدیل به یک استاندارد در اسمارتفون ها شده اند و بسیاری از پرچمداران امروزی به دوربین های سه گانه مجهزند.

به گزارش آی تابناک : سامسونگ هم مدتی پیش Galaxy A9 2018، اولین گوشی هوشمند دنیا با چهار دوربین اصلی را رونمایی کرد تا احتمالا بازی جدیدی را در این بخش از تلفن های هوشمند آغاز کند. این پایان راه سازندگان در توسعه گوشی هایی با دوربین های بیشتر نیست. به تازگی خواندیم که سامسونگ مشغول ساخت اسمارتفونی با 6 لنز دوربین است. همچنین بر اساس شایعات، نوکیا 9، پرچمدار بعدی نوکیا از 5 دوربین برخوردار خواهد بود اما جدیدترین پتنت ال جی، بیش از سه برابر این تعداد لنز را در یک گوشی هوشمند نشان میدهد.

گوشی هوشمند ال جی در پتنت جدید این شرکت دارای 16 دوربین است. پتنت جدیدی که کمپانی کره ای در اداره پتنت های ایالات متحده و اراده ثبت نشان تجاری اوایل همین هفته به ثبت رسیده و حالا اسناد مربوط به آن توسط LetsGoDigital افشا شده، نمایش دهنده یک گوشی هوشمند است که 16 لنز دوربین اصلی در پشت آن قرار گرفته است. فواصل کانونی و نوع عملکرد این سنسورها نیز متغیر است. به طور مثال، تمام این 16 لنز میتوانند با یک بار لمس کاربر، در آن واحد تصویری از یک سوژه را ثبت کنند و بعد از ثبت تصویر، کاربر تصویر مورد علاقه خود را حفظ کند. امکان تصویر برداری عریض از یک منظره نیز وجود دارد اما کاربر میتواند با این تعداد دوربین بسیار زیاد، تصویری با فاصله کانونی طولانی ثبت کند.

lg-16-camera-phone

با توجه به روندی که دوربین گوشی های هوشمند طی سال های گذشته در پیش گرفته اند، شاید رویای ال جی برای ساخت موبایلی با 16 دوربین اصلی چندان دور از واقعیت نباشد و تحقق آن در آینده نزدیک امکان پذیر است. دیگر ویژگی این دوربین میتواند عملکرد بسیار خوب در ثبت تصاویری با عمق بسیار بالا باشد و اعماق یک سوژه را با دقتی بسیار بالا به نمایش بگذارد. همچنین با این دوربین کاربر میتواند نقطه فوکوس را حتی پس از ثبت یک تصویر نیز تغییر دهد. همچنین این پتنت نشان از این دارد که تصاویر ثبت شده با این دوربین را میتوان به طور حرفه ای ویرایش کرد.

lg-16-camera-phone

احتمالا در مورد دوربین سلفی این گوشی یا بهتر است بگوئیم پتنت ال جی نیز هیجان زده شده اید. دوربین سلفی این نمونه مفهومی فقط شامل یک لنز است که در نگاه اول کمی در ذوق کاربر میزند اما ال جی فکر اینجای کار را نیز کرده است. به واسطه یک آینه کوچک، میتواند با دوربین اصلی 16 گانه دستگاه تصاویر سلفی بگیرید. بدین صورت از آینه کوچک پشت دستگاه برای گرفتن سلفی های خود میتوانید کمک بگیرید. البته مطمئنا مشاهده خود در یک آینه کوچک در مقایسه با صفحه نمایش گوشی چندان یکسان نیست اما به هر حال پیش بینی میشود سلفی هایی که با یک دوربین 16 گانه گرفته شوند، بسیار متفاوت از آب در بیآیند.

ال جی در آزمایش ویژگی های جدید و نوآورانه در گوشی های خود همچنین در بخش دوربین تجربه قبلی دارد بنابراین اضافه کردن لنزهای بیشتر در یک گوشی هوشمند از سوی کمپانی چندان دور از ذهن نیست. البته لازم به ذکر است در حال حاضر دوربین قابل حملی به نام Light L16 در بازار وجود دارد که مجهز به 16 دوربین است و میتوان با آن تصاویری با وضوح 52 مگاپیکسل ثبت کرد که البته این دستگاه به کوچکی یک گوشی هوشمند نیست. باید صبر کرد و دید آیا ال جی ایده پتنت جدید خود را به اجرا خواهد درآورد یا خیر.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار