کد خبر: ۲۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 24
در ویندوز 10 صفحه قفل تجربه‌ای است که شما همیشه قبل از ورود به حساب کاربری خود آن را مشاهده می‌کنید. در حالی که ممکن است چیزی غیر ضروری به نظر برسد، اما این کار حتی قبل از دسترسی به دسکتاپ عملکرد مفیدی را ارایه می‌دهد.

به گزارش آی تابناک : به‌عنوان مثال، در صفحه قفل شما می‌توانید تاریخ و زمان فعلی را ببینید، رویدادهای تقویم و اعلان‌های نرم‌افزارهای دیگر را مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید با Cortana تعامل داشته باشید، تصاویر پس‌زمینه مورد علاقه خود، تصاویر شخصی و تصاویر زیبا از بینگ با استفاده از Windows Spotlight را نمایش دهید.

در این آموزش از ویندوز 10 ما شما را با مراحل سفارشی کردن و کسب تجربه‌ی بهتر صفحه‌ی قفل آشنا می‌کنیم.

نحوه سفارشی کردن تصویر پس‌زمینه در صفحه‌ی قفل

ویندوز 10 به شما اجازه می‌دهد تا تصویر صفحه‌ی قفل را با استفاده از سرویس Windows Spotlight سفارشی کنید. شما می‌توانید یک عکس واحد و یا حتی مجموعه‌ای از تصاویر از یک یا چند پوشه را به نمایش بگذارید.

استفاده از Windows Spotlight

Spotlight یکی از ویژگی‌هایی است که با بینگ جهت دانلود و تنظیم تصاویر پس‌زمینه جدید به طور خودکار برای حفظ تجربه بهتر در هر زمانی که وارد ویندوز 10 می‌شوید، ارتباط دارد.

با استفاده از مراحل زیر می‌توانید این ویژگی را فعال کنید:

  1. Settings را باز کنید.
  2. بر روی Personalization کلیک کنید.
  3. سپس روی Lock screen کلیک کنید.
  4. از منوی کشویی "Background” استفاده و گزینه Windows Spotlight را انتخاب کنید.

هنگامی که مراحل را تکمیل کردید، صفحه قفل در حال حاضر یک تصویر جدید را در هر زمانی که به حساب کاربری خود وارد می‌شوید، در بر خواهد داشت.

استفاده از یک تصویر

اگر می خواهید همیشه یک تصویر خاص را مشاهده کنید، شما می‌توانید صفحه قفل را برای نمایش یک تصویر با استفاده از مراحل زیر سفارشی کنید:

  1. Settings را باز کنید.
  2. بر روی Personalization کلیک کنید.
  3. سپس روی Lock screen کلیک کنید.
  4. از منوی کشویی "Background” استفاده و گزینه Picture را انتخاب کنید.
  5. برای پیدا کردن تصویری که می‌خواهید استفاده کنید، روی دکمه Browse کلیک کنید.

علاوه بر این، ممکن است بخواهید دسترسی به مواردی مانند دریافت حقایق سرگرم کننده، راهنمایی‌ها، موارد دیگر از ویندوز و تعامل با Cortana را در صفحه قفل خود غیرفعال کنید تا یک تجربه پاکیزه‌تری را داشته باشید.

استفاده از مجموعه تصاویر

همچنین می‌توانید از مراحل زیر برای نمایش مجموعه‌ای تصاویر از یک یا چند پوشه در صفحه قفل استفاده کنید:

  1. Settings را باز کنید.
  2. بر روی Personalization کلیک کنید.
  3. سپس روی Lock screen کلیک کنید.
  4. از منوی کشویی "Background” استفاده و گزینه Slideshow را انتخاب کنید.

  5. آیتم Pictures را انتخاب کنید.
  6. بر روی آیتم Remove کلیک کنید.
  7. بر روی دکمه Add a folder کلیک کنید.
    نکته: با استفاده از این گزینه ، می‌توانید یک یا چند پوشه را همراه با تصاویر اضافه کنید.
  8. محل پوشه‌ای را که می‌خواهید تصاویر آن در صفحه قفل نمایش داده شود، جستجو کنید.
  9. پوشه را انتخاب کنید.
  10. سپس بر روی دکمه Choose this folder کلیک کنید.

اگر می‌خواهید با تجربه‌ی بیشتری سفارشی سازی کنید، بر روی گزینه‌ی Advanced slideshow settings کلیک کنید و همچنین گزینه‌هایی را که می‌خواهید هنگام نمایش مجموعه‌ی تصاویر در صفحه قفل استفاده کنید، فعال یا غیرفعال کنید. این گزینه‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. Include Camera Roll folders from this PC and OneDrive: علاوه بر پوشه‌هایی که انتخاب کرده‌اید، با روشن کردن این سوئیچ، صفحه قفل تصاویر ذخیره شده در پوشه‌های Camera Roll و OneDrive Camera Roll که معمولا شامل عکس‌های تلفن همراه و سایر دستگاه‌های شما می‌باشد، را نمایش دهد.
  2. Only use pictures that fit my screen: اگر شما در پوشه تصاویری با سایزهای متفاوتی داشته باشید، تنها آن‌هایی که مناسب صفحه قفل هستند نمایش داده می‌شوند.
  3. When my PC is inactive, show lock screen instead of turning off the screen: این گزینه مشابه تنظیم یک محافظ صفحه در ویندوز 10 است. علاوه بر این شما می‌توانید با استفاده از منوی کشویی مشخص کنید که بعد از نمایش اسلاید نمایشی که برای یک دوره زمانی نمایش داده می‌شود، صفحه خاموش شود.

در نهایت، ممکن است شما بخواهید سوئیچ Get fun facts, tips, and more from Windows and Cortana on your lock screen (دریافت حقایق سرگرم کننده، راهنمایی‌ها، موارد دیگر از ویندوز و تعامل با Cortana در صفحه قفل) را خاموش کنید، تا یک تجربه پاکیزه‌تر را دریافت کنید.

نحوه سفارشی کردن اعلان‌ها برای صفحه قفل

صفحه قفل نیز قادر به نمایش اعلان‌های نرم‌افزارها است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید یک برنامه‌ی واحد را برای نمایش اعلان‌ها مشخص کنید و همچنین می‌توانید اعلان‌های سریع برای نرم‌افزارهای چند گانه را نشان دهید.

تنظیم وضعیت دقیق نرم‌افزار

برای تنظیم یک نرم‌افزار جهت نمایش وضعیت دقیق، از مراحل زیر استفاده کنید:

  1. Settings را باز کنید.
  2. بر روی Personalization کلیک کنید.
  3. سپس روی Lock screen کلیک کنید.
  4. در قسمت "Choose an app to show detailed status”، بر روی دکمه Plus (+) کلیک و نرم‌افزار مورد نظرتان را انتخاب کنید تا جزئیات بیشتری را در مورد آن در صفحه قفل مشاهده کنید. (و با استفاده از گزینه "None” می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید)

پس از انجام مراحل ذکر شده، اعلان‌ها همراه با اطلاعات دقیق نرم‌افزارهایی که مشخص کرده‌اید، در گوشه پایین سمت چپ صفحه قفل ظاهر می‌شوند.

تنظیم وضعیت سریع نرم‌افزارها

برای مشخص کردن یک یا چند نرم‌افزار جهت نشان دادن تعداد بروزرسانی‌های غیر قابل مشاهده، از مراحل زیر استفاده کنید:

  1. Settings را باز کنید.
  2. بر روی Personalization کلیک کنید.
  3. سپس روی Lock screen کلیک کنید.
  4. در قسمت "Choose an app to show quick status”، بر روی دکمه Plus (+) کلیک و نرم‌افزار مورد نظرتان را انتخاب کنید تا جزئیات بیشتری را در مورد آن در صفحه قفل مشاهده کنید. (و با استفاده از گزینه "None” می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید)

  5. مرحله 4 را جهت اعلان‌های سریع برای نرم‌افزارهای اضافی تکرار کنید. (تا 7 مورد)

پس از اتمام مراحل، در گوشه پایین سمت چپ صفحه، آیکون‌ها با نشان‌هایی که به شما اجازه می‌دهد تعداد به‌روزرسانی‌های غیر قابل مشاهده برای هر نرم‌افزاری که شما در صفحه قفل پیکربندی کرده‌اید را مشاهده کنید.

نحوه غیرفعال کردن پس‌زمینه صفحه قفل در صفحه ورود به سیستم

با استفاده از تنظیمات Lock screen، شما حتی می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا صفحه ورود به سیستم از تصویر پس‌زمینه به‌عنوان صفحه قفل استفاده کند یا خیر:

  1. Settings را باز کنید.
  2. بر روی Personalization کلیک کنید.
  3. سپس روی Lock screen کلیک کنید.
  4. سوئیچ Show lock screen background picture on the sign-in screen را خاموش کنید.

پس از تکمیل مراحل بالا، تصویر صفحه ورود به سیستم دیگر مشابه تصویر صفحه قفل نخواهد بود. به جای آن یک تصویر پس‌زمینه جامد رنگی از طرح فعلی پیکربندی شده در تنظیمات Personalization را نشان می‌دهد.

نحوه اجازه Cortana جهت دسترسی به آن در صفحه قفل

اگر دستگاه شما به یک میکروفون مجهز است، همچنین شما می‌توانید از Cortana برای پرس‌و‌جو سوالات اساسی هنگامی که در صفحه قفل قرار دارید، استفاده کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. Settings را باز کنید.
  2. بر روی Personalization کلیک کنید.
  3. سپس روی Lock screen کلیک کنید.
  4. بر روی گزینه‌ی Cortana lock screen settings کلیک کنید.

  5. در قسمت Lock screen، سوئیچ Use Cortana even when my device is locked را روشن کنید.


  6. گزینه‌ی بررسی Let Cortana access my calendar, email, messages, and Power BI data when my device is locked (دسترسی کورتانا به تقویم، ایمیل، پیام‌ها و داده‌های Power BI هنگامی که دستگاه قفل باشد) اختیاری است.

پس از اتمام مراحل بالا، می‌توانید با فرمان "Hey Cortana” سوال خود را بپرسید به‌عنوان مثال "آب وهوا چطور است؟” پس اینگونه می‌توانید با دستگاه خود هنگامی که قفل است تعامل داشته باشید.

نحوه تنظیم مدت زمان انقضای نمایش صفحه در صفحه قفل

همچنین، همیشه شما می‌توانید دستگاه خود را به هنگام بیرون رفتن از دفتر با استفاده از قفل دینامیک یا دستی (Windows key + L) قفل کنید. همچنین تنظیم زمان قبل از خاموش شدن خودکار صفحه امکان پذیر است. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. Settings را باز کنید.
  2. بر روی Personalization کلیک کنید.
  3. روی Lock screen کلیک کنید.
  4. سپس روی Screen timeout settings کلیک کنید.

  5. از منوی کشویی "Screen” برای مشخص کردن زمانی که دستگاه به برق متصل است و صفحه نمایش شما باید خاموش شود، استفاده کنید.


    نکته: اگر این تنظیمات را روی یک لپ‌تاپ تغییر دهید، همچنین گزینه‌ی تنظیم تنظیمات صفحه را هنگام استفاده از رایانه خود در باتری مشاهده خواهید کرد.

هنگامی که مراحل را کامل کردید، صفحه نمایش بعد از اینکه دستگاه برای مدت زمان تعیین شده فعال نشد، به‌طور خودکار خاموش می‌شود.



منبع : WINDOWSCENTRAL 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار