کد خبر: ۲۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 24
روز به روز به تعداد شرکت‌هایی که برنامه‌هایی برای عرضه گوشی‌های با نمایشگر تاشو دارند افزوده می‌شود و جدیدترین اخبار حکایت از آن دارند که دومین شرکت بزرگ کره‌ای دنیای فناوری نیز به دنبال طراحی گوشی‌های تاشو ویژه خود است و حتی نام تجاری آنها را نیز به صورت رسمی ثبت کرده است.
به گزارش آی تابناک : با فراگیر شدن تب تولید گوشی‌های هوشمندی با نمایشگر تاشو، برنامه‌های شرکت‌های مختلف در این زمینه یکی پس از دیگری مشخص می‌شوند. این برنامه‌ها شامل معرفی سطحی یک محصول، پتنت‌های ثبت شده برای معرفی گوشی تاشو و حتی ثبت تجاری علائم و اسامی برای محصولات آنها می‌شود.

جدیدترین شرکت در این لیست الجی است که به مانند سامسونگ تنها شرکت‌های دنیای هستند که تکنولوژی اختصاصی تولید نمایشگری‌های منعطف و تاشو را در اختیار دارند. اطلاعات جدید نشان می‌دهد این شرکت در مورخه 21 نوامبر یعنی 3 روز پیش اقدام به ثبت سه برند در دفتر ثبت مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) نموده است.

هر سه این علائم تجاری ثبت که اسامی Flex، Foldi و Duplex برای آنها انتخاب شده است در کلاس 9 اسامی تجاری ثبت شده است که شامل اسمارت‌فون‌ها می‌شود؛ بنابراین می‌توانیم با اطمینان بگوییم که الجی نیز قصد دارد تا حداقل 3 دستگاه اسمارت‌فون‌ برای آینده عرضه کند که صفحه نمایش منعطف و یا تاشو دارند.

البته بیشتر اوقات ثبت اسامی تجاری متعدد برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از و یا ذخیره اسامی برای بهره‌گیری در آینده است و ممکن است اسامی و تعداد مدل‌های نهایی که معرفی می‌شوند با این اسامی متفاوت باشند. اگر به خاطر داشته باشید نام "Flex" شباهت زیادی به محصول LG G Flex دارد که چند سال پیش توسط این شرکت تولید شده و با توجه به ساخته شدن با نمایشگر و بدنه ای از مواد منعطف و خود ترمیم پذیر، یک دستگاه بسیار نوآورانه و جذاب به شمار می‌رفت و مسلماً با تولید نسخه جدید آن باید منتظر اسمارت‌فونی هیجان‌انگیز و خلاقانه دیگری از الجی باشیم. نام "Duplex" نیز می‌تواند به گوشی اشاره کند که دارای دو نمایشگر بوده و به داخل تا می‌شود.

به هر حال تولید گوشی که نمایشگر تاشو داشته باشد حداقل در سال آینده باید جزء بیشترین خبرهای منتشر شده باشد و با توجه به اینکه الجی تولیدکننده‌ای مستقل در حوزه پنل‌های منعطف است می‌توان گوشی‌های جذابی را از این شرکت انتظار داشت. البته پیش از این نیز خبرهایی مبنی بر تولید گوشی با نمایشگر منعطف یا تاشو الجی منتشر شده بود و در آن نمایشگر CES 2019 که در فصل بهار برگزار می‌شود به عنوان زمان رونمایی از آنها اعلام شده بود.

به هر حال با وجود شرکت‌هایی مانند سامسونگ، هواوی، اوپو، شیائومی، سال 2019 را باید سال گوشی‌های تاشو نامید که در کنار عرضه عمومی امکان برقراری ارتباط 5G مهمترین نوآوری‌هایی خواهند بود که طی سالیان اخیر در دنیای اسمارت‌فون‌ها اتفاق می‌افتند.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار