کد خبر: ۲۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 24
به تازگی پتنت جدیدی از کمپانی کوپرتینویی به دست آمده که نشان می‌دهد تغییراتی در آیفون های آینده به وجود خواهد آمد.
به گزارش تابناک:به تازگی پتنت جدیدی از کمپانی کوپرتینویی به دست آمده که نشان می‌دهد تغییراتی در آیفون های آینده به وجود خواهد آمد. بر اساس این پتنت، احتمالاً نسخه‌های بعدی تلفن‌های هوشمند شرکت اپل به هواوی پی 20 پرو (بررسی ویدیویی دیجیاتو) شباهت خواهند داشت و از طراحی گرافیک gradient در بدنه‌ی پشتی خود بهره خواهند برد.

طراحی گرافیک gradient در هواوی پی 20 پرو

این پتنت که Surface Finishing نام دارد و تقریباً پوشش سطحی معنی می دهد، نشان می‌دهد که اپل تلاش می‌کند که ظاهر سطح زیری پوسته‌ی شیشه‌ای خارجی آیفون های آینده را تغییر دهد. بدین ترتیب طراحی gradient موجب می‌شود که انعکاس نور از بدنه‌ی پشتی آن حالتی رنگین کمانی پیدا کند.

بر اساس گزارشات بدست آمده از این پتنت، به نظر می‌رسد که کوپرتینویی درنظر دارد با استفاده از سیستم کنترل عددی کامپیوتری، شیارهای ریزی روی سطح دیوایس ایجاد کند. این شیارها موجب می‌شود که نحوه‌ی انعکاس نور از بدنه‌ی محصول تغییر کند.

اپل بر خلاف عملکردش حین تکنیک شن‌زنی (سندبلاست)، از مهره‌های سرامیکی برای ایجاد پستی بلندی در بدنه‌ی پشتی آیفون های آینده استفاده خواهد کرد. با این روش تغییر رنگ انعکاس نور از سطح این دیوایس‌ها، شدیدتر خواهد بود و حتی با کمترین تغییر زاویه نیز رخ خواهد داد.

گزارش شده موفقترین تولیدکننده‌ی تلفن هوشمند آمریکایی، قصد دارد آیفون های سال ۲۰۱۹ خود را دوباره از نو طراحی کند چرا که از فروش نامناسب آیفون های سال ۲۰۱۸ خود یعنی آیفون XS، XS Max و XR رضایت ندارد.

از این رو به نظر می‌رسد طراحی ظاهری متفاوت و جدید می‌تواند راهی مناسب برای شروع تغییرات جدید باشد. بنابراین احتمالاً کاربران سیستم عامل iOS سال آینده می‌توانند با تکان دادن گوشی‌هایشان رنگ معکس شده از آنها را تغییر دهند و بیشتر از قبل خودنمایی کنند.

گفتنی کمپانی کوپرتینویی آنچنان از فروش تلفن‌های هوشمند خود راضی نیست چرا که اخیراً گزارش شده این شرکت با توجه فروش کمتر از انتظار آیفون های XS و XS Max، قصد دارد تولید آیفون 10 را ادامه دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار