کد خبر: ۲۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 23
موسسه تحقیقاتی Counterpoint به تازگی آماری از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماه سوم سال 2018 ارائه داده است. در این گزارش جزئیات دقیقی از میزان فروش کمپانی‌های بزرگ و اینکه کدام‌ها بیشترین میزان را داشته‌اند نیز ارائه شده است که در ادامه مطلب آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

به گزارش آی تابناک : موسسه تحقیقاتی Counterpoint به تازگی آماری از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماه سوم سال 2018 ارائه داده است. در این گزارش جزئیات دقیقی از میزان فروش کمپانی‌های بزرگ و اینکه کدام‌ها بیشترین میزان را داشته‌اند نیز ارائه شده است که در ادامه مطلب آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

سامسونگ محبوب‌ترین برند در میان مشتریان

در ماه‌های جولای تا سپتامبر بیشترین سهم بازار با 19 درصد در اختیار سامسونگ بوده است. پس از کره‌ای‌ها، هواوی با 14 درصد از فروش کل این سه ماه جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و اپل که غافله را به رقیب چینی خود باخته است با 12 درصد در رتبه سوم قرار گرفته است. پس از آنها دو شرکت دیگر چینی، یعنی شیائومی و اوپو با اختصاص دادن 9 درصد از سهم بازار به خود در جایگاه بعدی قرار گرفته‌اند و ویوو با تنها یک درصد کمتر در رتبه ششم ایستاده است. HMD فروش چندان قابل توجهی نداشته است، اما فروش گوشی‌های آن در مقایسه با همین سه ماه در سال 2017 به میزان 73 درصد افزایش یافته است. جالب است که میزان فروش کلی گوشی در سه ماه سوم 2018 در حدود 5 درصد کمتر از همین زمان در سال 2017 است و در مجموع 380 میلیون دستگاه می‌باشد.

اوپو در حال حاضر اوپو 16 درصد از بازار آسیا را در اختیار خود دارد، پس از آنها هواوی و ویوو با 15 درصد در جایگاه دوم و شیائومی با 14 درصد در جایگاه بعدی قرار گرفته است. میزان فروش سامسونگ کاهش چشمگیری داشته و به 10 درصد رسیده است. جای تعجب نیست که اپل محبوب‌ترین گوشی در آمریکای شمالی بود و 39 درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده است، پس از آن سامسونگ با 26 درصد در جایگاه بعدی قرار گرفته است. قوی‌ترین بازار سامسونگ، اروپا بود که با 31 درصد در جایگاه نخست ایستاد، پس از آن هواوی با 22 درصد و اپل با 19 درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در بازار اروپا دیگر تولیدکنندگان حتی نزدیک به این سه برند هم نبودند.

با وجود آنکه میزان فروش کلی Q3 کاهش یافته، اما برای برخی سودآور بوده است. سامسونگ رکوردشکنی کرد و شیائومی با وجود کاهش میزان فروش در چین، در هند حضور قدرتمندی داشت. فروش اپل ثابت بود اما با وجود میانگین قیمت بالای محصولاتش، سوددهی را بیشتر از همیشه کرد.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار