تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 21
به نظر می رسد انتشار گزارش اخیر نشریه نیویورک تایمز درباره عملکرد دو سال گذشته کمپانی فیسبوک شامل نحوه مدیریت بحران کمبریج آنالیتیکا و مشکلات به وجود آمده درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا از طریق انتشار اخبار جهت دار و نادرست در پلتفرم این شرکت باعث وقوع جنب و جوشی در هیات مدیره کمپانی شده است.
به گزارش آی تابناک : این بار مارک زاکربرگ است که در مصاحبه ای با بخش اقتصادی CNN نظرات خود درباره گزارش اخیر و همچنین آینده فیسبوک را با رسانه ها و کاربران به اشتراک گذاشته است.

او همانند مصاحبه های اخیر خود تمایل چندانی به ارائه جزئیات بیشتر درباره اتفاقات کمبریج آنالیتیکا نشان نداد اما مدعی شد آنچه در فضای وب و برخی رسانه ها درباره این موضوع منتشر شده عموما نادرست است. زاکربرگ همچنین به گزارش نیویورک تایمز اشاره کرد و با گفتن این جمله که "نمی توانم صحت همه آنچه در مقاله آمده است را تایید کنم" آن را هم خالی از ایراد ندانست. اما شاید جالب ترین بخش صحبت های لوریس سگال با زاکربرگ به سوال وی درباره ترک پست مدیرعاملی فیسبوک برگردد. مارک زاکربرگ در پاسخ به سوال خبرنگار CNN درباره احتمال خداحافظی با صندلی ریاست فیسبوک گفت "چنین برنامه ای وجود ندارد و به نظرم این کار بی معنی است. امیدوارم بتوانم ده ها سال دیگر هم به کارم ادامه دهم". به نظر می رسد فیسبوک و تیم مدیریتی آن توانسته اند پس از چندین ماه بحران بار دیگر آرامش را به این کمپانی بازگردانند. آنها یک روز پیش از انتخابات میان دوره ای آمریکا 115 حساب کاربری را که مظنون به ایجاد اختلال در فرآیند انتخاباتی بودند را مسدود کردند و در طول رقابت های انتخابات میان دوره ای هم گزارشی درباره اخبار نادرست از طریق فیسبوک منتشر نشد. آخرین بحرانی که فیسبوک با آن دست به گریبان است به ادعای متخصصان ارتش سایبری روسیه باز می گردد که مدعی شدند مارک زاکربرگ به عنوان مدیرعامل و شریل سندبرگ مدیر اجرایی فیسبوک از سال 2016 در جریان دخالت روسیه در روند فعالیت های سیاسی آمریکا از طریق این شبکه اجتماعی بوده اند.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار