کد خبر: ۲۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 20
سونی به تازگی جشن 5 سالگی کنسول پلی استیشن 4 خود را جشن گرفت. این محصول توانسته تا کنون سود هنگفتی را به حساب ژاپنی ها سرازیر کرده و به یکی از موفق ترین کالاهای تکنولوژیک در حوزه سرگرمی تبدیل شود. با این حال برای هر محصول موفقی یک نسل جدید هم تعریف شده و پلی استیشن هم از این امر پیروی می کند.
به گزارش آی تابناک : پیش از این از منابع مختلف و حتی گفته های مدیرعامل سونی شنیده شده بود که کنسول بعدی این شرکت با نام احتمالی پلی استیشن 5 نیز در راه است اما هنوز اطلاعات قابل ملاحظه ای شامل سخت افزار و زمان عرضه منتشر نشده. اما وب سایت Neowin اطلاعاتی را به دست آورده که می تواند اولین مشخصات فنی این کنسول باشد.

ماجرا از این قرار است که یکی از کاربران وب سایت ردیت مدعی شده دلیل عدم حضور سونی در کنفرانس E3 2019 که چندی پیش از سوی این شرکت تایید شد برنامه ریزی آنها برای بازگرداندن دوباره همایش اختصاصی PlayStation Experience است. به گفته وی این همایش برای اواسط سال آینده و احتمالا در همان بازه برگزاری نمایشگاه E3 برنامه ریزی شده. اما نکته جالب تر آنکه بر اساس برخی اطلاعات وی مدعی شده در حال حاضر توسعه دهندگان بزرگ همکار سونی که به تولید بازی های انحصاری برای این شرکت می پردازند کیت های توسعه پلی استیشن 5 را دریافت کرده اند و در حال ساخت بازی های خود برای آن هستند. از جمله این عنوان ها می توان به Death Stranding و Last of us 2 و Anthem اشاره کرد که هر چند تریلرهایی از آنها از سوی سونی منتشر شده اما قرار است در اصل به عنوان بازی های انحصاری کنسول پلی استیشن 5 عرضه شوند. از بعد فنی هم اعلام شده پلی استیشن 5 از پردازنده های 8 هسته ای رایزن AMD استفاده می کند و قادر به بازتولید محتوای 4K در نرخ 60 فریم در ثانیه خواهد بود. از این توان پردازشی برای قدرت بخشیدن به تجهیزات جانبی از جمله نسل جدید PlayStation VR نیز استفاده خواهد شد. هر چند نمی توان با قطعیت درباره این اظهارات صحبت کرد اما به نظر می رسد با نزدیک شدن به زمان عرضه پلی استیشن 5 جایی حوالی سال های 2019 یا 2020 به تدریج شایعات درباره این کنسول هم پررنگ تر منتشر شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار