کد خبر: ۲۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 19
اگر تا به حال کیس‌ جمع نکرده‌اید، به شما می‌گویم، انتخاب و سرِ هم کردن قطعات و ساخت یک پی‌سی، ماجراجویی هیجان انگیزی است. اما چالش‌های زیادی هم دارد. اما اگر یک بار پی‌سی مورد نظر را در شبیه‌ساز سر هم کرده و نتیجه را می‌دید، کار خیلی آسان‌تر نمی‌شد؟

به گزارش آی تابناک : همیشه اگر کاری را تمرین کرده باشید، انجام آن آسان‌تر می‌شود. نرم‌افزار PC Building Simulator به همین منظور عرضه شده است و همان‌طور که از نام آن پیداست، مراحل ساخت رایانه رومیزی را شبیه سازی می‌کند.

ساخت رایانه بدون پرداخت هزینه

این شبیه ساز، امکان ساخت پی‌سی بدون خرید قطعات، دردسر باز کردن بسته‌بندی قطعات و یا انجام اشتباهاتی که ممکن است صدها دلار باعث ضرر و زیان شود را به کاربر می‌دهد. این شبیه‌ساز پا از یک نرم افزار ساده جهت انتخاب فراتر گذاشته است و خود شما بایستی در طول بازی مانند حالت واقعی، پیچ‌ها را یکی یکی باز کرده و قطعات در جای خود قرار دهید.

برخی ممکن است بپرسند، چنین نرم‌افزاری به چه کار می‌آید. خوب همان‌طور که گفته شده، ساخت یک رایانه رومیزی که شامل مراحل انتخاب قطعات و بستن آن‌ها بر روی کیس می‌شود، اصلا کار ساده‌ای نیست، مخصوصا اگر تجربه کافی در این زمینه را نداشته باشید. این نرم افزار به کاربر اجازه می‌دهد در صورت اشتباه، بدون مواجه شدن با تبعات واقعی، اشتباه خود را اصلاح کند. در بازی یک حالت به نام  "career mode” وجود دارد و شما به عنوان فردی که شغلش در این رابطه است می‌توانید از مشتریان جهت ساخت و یا به روز رسانی پی‌سی‌ها، سفارش دریافت کنید.

اما بهترین کارایی این شبیه‌ساز در واقع همان بعد یادگیری آن است. اگر شما در این کار ناوارد هستید و در زندگیان یکبار هم پاور رایانه نبسته‌اید، سی‌پی‌یو، رم و کارت گرافیک، مادربرد را از نزدیک ندیده‌اید، این بازی جالب، نکات اصلی در این موارد را به شما آموزش می‌دهد.

اتصال کابل‌ها

بازی البته مدت زیادی نیست که در استیم در دسترس قرار گرفته است. البته نسخه دمو آن، ماه‌ها قبل عرضه شد و از آن زمان، شکل و شمایل ظاهری آن به کلی دست‌خوش تغییر شده است. انتخاب‌های زیادی از جمله سیستم خنک کننده آبی برای گزینش وجود دارد. همچنین نرم‌افزار این قابلیت را به کاربر می‌دهد تا دست به ساخت سیستم خنک کننده آبی دست ساز بزند.

در بخش مدیریت کابل‌ها درون کیس البته، کاربر در شبیه‌ساز نمی‌تواند موارد مختلف را امتحان کرده تا هرچه بیش‌تر کابل‌ها را از دیدرس یا از سر راه فن‌ها خارج کند. به این ترتیب، اگر این قابلیت وجود داشت، قبل از این‌که واقعا بخواهید دست به خرید کابل بزنید، می‌توانستید مقدار مورد نیاز خود را حدس بزنید. نقص دیگر، عدم امکان اتصال HDMI به مادبرد بدون وجود کارت گرافیک است. و در نهایت منتفی کردن محصول انتخاب شده در بازی زیاد آسان نیست.

در بخش "career mode” نیز امکانات بازی کاملا ابتدایی است به طوری که مشتریان از پیش می‌دانند کدام قسمت رایانه‌هایشان خراب شده است و هیچگونه سیستم امتیازدهی یا رده بندی در بازی وجود ندارد. البته ممکنه است این قسمت بعدا توسعه بیش‌تری پیدا کند.

اگر در زمینه ساخت رایانه رومیزی ( به قول بازاری‌ها جمع کردن کیس ) مایل به کسب اطلاعات هستید و یا صرفا می‌خواهید از یک سرگرمی نوین و جالب استفاده نمایید، این شبیه ساز را امتحان کنید.


منبع : WINDOWS CENTRAL 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار