کد خبر: ۲۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 19
هوش مصنوعی برای ساخت نسل آینده سفینه‌های فضایی به کمک دانشمندان آمده است که ماموریت‌های طولانی به اعماق فضا را امکان پذیرخواهد کرد.

به گزارش آی تابناک : کارشناسان ناسا در همکاری با شرکت نرم افزاری Autodesk در نظر دارند نوعی نرم افزار هوش مصنوعی تولید کنند که با استفاده از آن قادر به ساخت نسل آینده سفینه‌های فضایی رادیکال فوق سبک برای ارسال به ماموریت‌های فضایی پیچیده شوند.


کارشناسان امیدوار هستند با استفاده از هوش مصنوعی در آینده سفینه‌های فضایی فوق پیشرفته برای دستیابی به سیاره‌های مشتری و زحل طراحی کنند.

این سفینه فضایی قابلیت فرود برسطح سیاره‌ها را دارد و می‌تواند به حرکت، تصویر برداری و جمع آوری نمونه از سطح منطقه هدف بپردازد.

ساختار مشابه عنکبوت به آن اجازه می دهد تا به آسانی درسطوح ناهموار و دارای سنگ و سرآشیبی حرکت کند.

طرح فضاپیمای رادیکال ناسا به شکل عنکبوت است و وزنی فوق العاده سبک دارد و کارشناسان می‌تواننداز آن برای دستیابی به سیاره‌های دور استفاده کنند.


تیم سازنده فضاپیمای نسل آینده ناسا، آزمایشگاه JPL ناساست که پیش‌تر پروژه ساخت مریخ نورد کنجکاوی را به اتمام رسانده است.

استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی به کارشناسان ناسا کمک می‌کند تا به پردازش اطلاعات، ساخت و طراحی سفینه فضایی بپردازند.


ساخت سفینه فضایی با بهره گیری از چاپگرسه بعدی و استفاده از فلز آلومینیوم خواهد بود که سبب کاهش جرم خارجی سفینه به میزان ۳۵ درصد به نسبت نمونه‌های مشابه می‌شود.

سیاره مریخ حدود ۳۵ میلیون مایل از زمین فاصله دارد، درحالی که سیاره مشتری، ۳۶۵ میلیون مایل و سیاره زحل ۳۸۱ میلیون مایل از زمین دور است و برای دستیابی به آن‌ها باید از نسل جدیدی از سفینه‌های فضایی با توان پردازش بالا و ماندگاری تامین سوخت استفاده کرد.


به گفته کارشناسان در ماموریت‌های فضایی، وزن اجسام یکی از مهمترین نکات است و هرچه وزن کمتر، اما استحکام بالاتر باشد امکان موفقیت درماموریت بیشتر است.

یکی از پروژه‌هایی که دانشمندان درنظر دارند با ساخت نسل آینده سفینه‌های فضایی و ارسال آن به سیاره مشتری به آن دست یابند، پژوهش درباره قمر سیاره مشتری به نام اروپاست که به گفته کارشناسان امکان یافت حیات در زیر لایه یخی آن وجود دارد.


کارشناسان امیدوار هستند در طراحی نسل‌های آینده سفینه‌های فضایی بتوانند سفینه‌هایی با وزن کم، سرعت بالا و نیز توان تحلیل و ارسال اطلاعات بیشتر تولید کنند و به این ترتیب در هزینه‌ها صرفه جویی کنند.


منبع: Dailymail

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار