کد خبر: ۲۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 18
مدیرعامل انویدیا با اعلام تعجب از کاهش ارزکاوی کاربران این مساله را باعث انباشته شدن پردازشگرهای گرافیکی در انبارهای شرکت متبوعش می داند.

به گزارش آی تابناک : «جنسن هوانگ» این اظهارت را مدت کوتاهی پس از انتشار گزارش درآمدهای سه ماهه سوم ۲۰۱۸ این شرکت بیان کرده است. درآمدهای پایین تر از حد انتظار انویدیا باعث سقوط ۱۵ درصدی ارزش سهام آنها طی چند ساعت شد که برابر با کاهش ۲۰ میلیارد دلاری ارزش بازار این کمپانی است.

در سال های اخیر افزایش بهای ارزهای مجازی باعث روی آوردن بسیاری از کاربران به ارزکاوی شد که در نهایت به تقاضای بیش از حد برای پردازشگرهای گرافیکی و حتی نایاب شدن آنها در بازار انجامید؛ تا جایی که کاربران روسی برای خرید کارت گرافیک به بازار کشورهای دیگر روی آورده بودند. 

ارزکاویاستفاده از کارت گرافیک امکان استخراج بیت کوین با قیمت پایین را میسر می کرد اما زمانی که بهای این رمز پول در سال گذشته به نصف کاهش پیدا کرد و میزان هزینه لازم برای استخراج دیگر ارزهای دیجیتال نیز بیشتر شد، روند خرید پردازشگرها دچار کاهشی چشمگیر گردید. جنسن در این باره می گوید:

واضح است که ما هم به اندازه بقیه شگفت زده شدیم. کاهش میزان ارزکاوی بیش از انچه انتظار داشتیم به طول انجامید. انتظار داشتیم با کاهش قیمت میزان تقاضا به سرعت بیشتر شود. کاش زودتر به این قضیه پی می بردیم، در آن صورت شاید روند ارزهای مجازی را بهتر مدیریت می کردیم.

انودیا و AMD مدعی بودند که تقاضای فعالان حوزه ارزهای مجازی بخش کوچکی از بازار آنها را تشکیل داده است. با این حال انویدیا در گزارش مالی سه ماهه سوم از انباشت کارت گرافیک های میان رده پاسکال در انبار برای ۱۲ هفته خبر داده است. ظاهرا خالی شدن انبارها از این قطعات و بازگشت به روند فروش عادی به سه تا شش ماه زمان نیاز دارد.



منبع : venturebeat
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار