کد خبر: ۲۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 18
گاهی ممکن است با فایلی برخورد کنید که به سادگی حذف نشود، مهم نیست که چند بار کلید Delete را بزنید یا آن را به داخل سطل زباله بکشید. این می‌تواند به چند دلیل باشد اما نتیجه‌ی آن یکسان و به‌شدت ناامیدکننده است. برای غلبه بر این وضعیت، ما پنج رویکرد متفاوت را در اختیار شما قرار داده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از دست این فایل‌های مزاحم رهایی یابید.

به گزارش آی تابناک : لازم به ذکر است که فایل‌های Windows system معمولا در برابر حذف محافظت می‌شوند، چون این می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سیستم عامل شود، به همین دلیل مطمئن شوید که سعی نمی‌کنید از شر آن‌ها خلاص شوید. البته همیشه عاقلانه‌ترین کار این است که در صورت پیش آمدن هر چیز اشتباهی، ما یک پشتیبان کامل داشته باشم. بنابراین قبل از شروع می‌توانید آموزش نحوه تهیه پشتیبان کامل از ویندوز 10 را مطالعه کنید.


بستن نرم‌افزارهای در حال اجرا

اغلب مشکل فایلی که حذف نمی‌شود می‌تواند ناشی از یک نرم‌افزار در حال اجرا باشد که در حال حاضر از فایل‌های آن استفاده می‌شود. شما ممکن است ندانید که نرم‌افزار مورد نظر این کار را انجام می‌دهد، اما ساده‌ترین راه برای حل این دسته از مسائل، بستن تمام برنامه‌های در حال اجرا روی رایانه‌ی شما می‌باشد.


هنگامی که همه چیز بسته شود، فایل را حذف کنید و امیدوارانه متوجه خواهید شد که بدون بروز مشکلات بیشتر فایل حذف خواهد شد.


بستن Windows Explorer

در حالی که در اغلب موارد بسته شدن تمامی برنامه‌های شما می‌تواند این ترفند را انجام دهد، اما ممکن است که چیزی که باعث مسدود کردن حذف فایل شما شده باشد مانند ویندوز اکسپلورر که فایل اکسپلورر نیز نام دارد.


برای بستن آن باید Task Manager را باز کنید (بر روی taskbar راست کلیک و سپس آن را از منوی pop-up انتخاب کنید) و تا زمانی که ویندوز اکسپلورر را پیدا می‌کنید، پایین بروید. سپس بر روی آن کلیک راست کرده و از داخل منو End task را انتخاب نمایید.




راه اندازی مجدد ویندوز

یک نکته دیگر وجود دارد که باید قبل از پرداختن به روش‌های پیشرفته‌ی دیگر آن را انجام دهید و آن راه‌اندازی مجدد رایانه‌ی شما است. این کار زیاد عملی نیست، اما از زمان تا برنامه‌های زمانی و یا حتی خود ویندوز می‌تواند به حالت عجیبی برسد که بر چگونگی کار اشیا تاثیر می‌گذارد. در بسیاری از موارد راه‌اندازی مجدد سریع می‌تواند این مسائل را حل کند.


استفاده از Safe Mode

اگر هیچ یک از روش های فوق برای شما کارساز نبوده است، گزینه بعدی این است که از Safe Mode در ویندوز استفاده کنید. این تنها بارگذاری سیستم عامل و حداقل فضای خالی فایل‌ها و استفاده‌کنندگان را بارگیری می‌کند. بنابراین، اگر فایلی را که می‌خواهید حذف شود به گونه‌ای قفل شده‌ باشد، با Safe Mode این قابلیت می‌تواند یک‌بار دیگر در دسترس قرار گیرد.


برای اطلاعات بیشتر در مورد Safe Mode می توانید از آموزش بوت ویندوز ۱۰ در حالت Safe Mode استفاده کنید یا اگر از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، به سادگی دستگاه خود را راه‌اندازی کنید و هنگام راه‌اندازی دکمه F8 را فشار دهید.


حال به سمت فایل موردنظر خود بروید و سعی کنید آن را حذف کنید. اگر اوضاع به خوبی پیش رود، باید این تبعید را بدون شکایت بپذیرد!


استفاده از یک نرم‌افزار اختصاصی

اگر فایل مورد نظر به‌صورت قاطعانه باقی مانده است. زمان آن رسیده که از یک نرم‌افزار دیگر که در این حوزه تخصص دارد را استفاده کنید. برخی از این گزینه‌ها عبارتند از: File Assassin ، Long Path Tool و Process Explorer خود مایکروسافت.


اولی رایگان است و به طور کلی به عنوان ابزاری عالی برای باز کردن قفل فایل‌ها به منظور حذف آن‌ها شناخته می‌شود. Process Explorer را از سایت مایکروسافت دانلود کنید، سپس آن را روی رایانه‌ی خود نصب کنید.

نرم‌افزار را راه‌اندازی کنید و پنجره‌ای را خواهید دید که بسیار شبیه به ویندوز اکسپلورر استاندارد می‌باشد. به قسمت File در گوشه سمت چپ بالا بروید و سپس Show Details for All Processes را انتخاب کنید.

شما هم اکنون می توانید از طریق لیست پیمایش کنید تا فایل مورد نظر را پیدا کنید، اما راه سریع‌تر این است که بر روی گزینه Find در نوار منو در بالای پنجره کلیک کنید و سپس Find Handle یا DLL را انتخاب کنید.

نام فایل را در نوار جستجو تایپ و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید و اگر بر روی نام فایل کلیک کنید، جزئیات دیگری را در پنجره‌ی Process Explorer خواهید دید.

اکنون بر روی فهرست فایل‌ها در پنجره‌ی Process Explorer کلیک کرده و با این کار دو انتخاب برای شما ارائه خواهد شد: Close Handle و Properties.

Close Handle را انتخاب کنید و قفل فایل با استفاده از نرم‌افزار باز خواهد شد. اگر نرم‌افزارهای چندگانه فایل را نگه دارید، ممکن است لازم باشد این مرحله نهایی را تکرار نمایید.

اکنون که مراحل ذکر شده را انجام داده‌اید، باید بتوانید اینگونه فایل‌‌ها را حذف کنید.

اگر می‌خواهید هارد دیسک خود را بیشتر تمیز کنید، می‌توانید نگاهی به نحوه پاک کردن و نصب مجدد برنامه های پیش فرض ویندوز ۱۰ دسکتاپ کنید.


منبع : techadvisor

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار