کد خبر: ۲۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 17
سرفیس لپ‌تاپ ۲ و مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ به نظر می‌رسد که هر دو یک گروه از کاربران را هدف قرار داده‌اند، به خصوص که قیمت‌گذاری آن‌ها بسیار شبیه به یکدیگر است.

به گزارش آی تابناک : سرفیس لپ‌تاپ ۲ و مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ به نظر می‌رسد که هر دو یک گروه از کاربران را هدف قرار داده‌اند، به خصوص که قیمت‌گذاری آن‌ها بسیار شبیه به یکدیگر است. اما هنوز تفاوت‌های بسیاری بین این دو دستگاه وجود دارد و کاربران بهتر است قبل از انتخاب یکی از این دو دستگاه، به خوبی از این تفاوت‌ها آگاهی داشته باشند.


سرفیس لپ‌تاپ ۲

سرفیس لپ‌تاپ ۲ ظاهری دقیقا به نسل قبلی خود دارد به جز این‌که رنگ مشکی مات به آن اضافه شده است. اما تغییرات اصلی در درون این نسخه اتفاق افتاده است. اکنون این دستگاه قدرتمندتر شده در حالی که طول عمر باتری آن افزایش یافته است. و البته کماکان همان صفحه نمایش لمسی دقیق را در آن می‌توان یافت.

مک‌بوک ایر ۲۰۱۸

مک‌بوک ایر بعد از سال‌ها به‌روز رسانی شد و اکنون می‌توان آن را به عنوان یک گزینه مدرن در نظر گرفت.

سرفیس لپ‌تاپ ۲ در مقابل مک‌بوک ایر ۲۰۱۸، مقایسه مشخصات فنی

تا پیش از این به روز رسانی، امکان پیشنهاد مک‌بوک ایر به کسی وجود نداشت زیرا آخرین نسخه این دستگاه، حدودا ۴ سال پیش عرضه و مشخصات فنی آن بسیار قدیمی شده بود. به هر حال اپل بالاخره تصمیم گرفت، محبوب‌ترین مک را به سخت‌افزار جدید به‌روز رسانی کند.

مک‌بوک ایر خروجی‌های بهتری دارد

گرچه مک‌بوک ایر دیگر از پورت‌های قدیمی مانند یو‌اس بی نوع A استفاده نمی‌کند اما انتخاب پورت‌های آن به صورتی است که یک مزیت بزرگ در برابر سرفیس لپ‌تاپ محسوب می‌شود. نه تنها به خاطر وجود پورت USB-C بلکه به خاطر پشتیبانی از تاندربولت۳ برتری محسوس‌تر است. وجود USB-C خود باعث ضمانت هماهنگی با تجهیزات جانبی در آینده می‌شود و تاندربولت۳ هم در را به روی اضافه کردن قطعات سخت‌افزاری خارجی ( مانند کارت گرافیک خارجی و یا صفحه نمایش ) باز می‌کند.

با استفاده از تاندربولت ۳ می‌توان دستگاه را به صفحه نمایش خارجی با رزولیشن بسیار بالا و یا حافظه جامد بسیار سریع متصل کرد. از همه مهم‌تر با استفاده از این درگاه می‌توانید یک کارت گرافیک خارجی کلاس دسکتاپ را به مک بوک ایر وصل کنید. سرفیس لپ‌تاپ ۲ اما بدون وجود USB-C و فناوری تاندربولت ۳ اینتل از این امکانات محروم است ولی با خرید یک سرفیس داک می‌توان بخشی از این قابلیت‌ها را به لپ‌تاپ مایکروسافت آورد. پس در این زمینه مک‌بوک ایر قطعا دست بالا را دارد.

به‌روز رسانی سرفیس لپ‌تاپ

سرفیس لپ‌تاپ به روز رسانی کمی را نسبت به نسل قبل خود دریافت کرده است اما تغییرات آن مهم بوده است. با توجه به این که پردازنده لپ‌تاپ از نسخه دو هسته‌ای به چهار هسته‌ای ارتقا پیدا کرده، اما طول عمر باتری دستگاه حدودا یک سال افزوده شده است. درست است که سرفیس لپ‌تاپ ۲ از USB-C و یا تاندربولت۳ بهره نمی‌برد ولی با وجود پردازنده چهار هسته‌ای، صفحه نمایش لمسی و قابلیت استفاده از قلم، از نظر کارایی در سطحی بالاتر از رقیب خود قرار گرفته است. کاربران حتی امکان انتخاب نسخه Core i7 را دارند که این انتخاب در مک‌بوک ایر موجود نیست.



منبع : windows central 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار