کد خبر: ۲۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 17
کمپانی بی‌ام‌و از یک خودروی جدید از سری 3 رونمایی کرد. خودروی بی‌ام‌و 330e پلاگین هیبرید از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری به همراه یک موتور برقی بهره می‌برد.

به گزارش آی تابناک : بی‌ام‌و نسخه پلاگین هیبریدی نسل جدید خودروهای سری 3 را در معرض دید عموم قرار داد. این خودرو نسل هشتم بی‌ام‌و سری 3 محسوب می‌شود. بی‌ام‌و 330e به موتور یکسان با نسل گذشته خود مجهز شده است؛ با این حال قادر به تولید قدرت بیشتر بوده و در حالت برقی مسافت بیشتری را نیز می‌توان با آن طی کرد. این خودرو به یک ویژگی جدید به نام XtraBoost مجهز شده است. این قابلیت مانند توربوشارژر عمل کرده و در زمان نیاز قدرت بیشتری توسط موتور برقی تولید می‌شود. این قدرت بیشتر زمانی تولید می‌شود که باتری دارای شارژ کافی باشد.

بی‌ام‌و 330e پلاگین هیبریدی به یک موتور 4 سیلندر با حجم 2.0 لیتر مجهز شده که از توربوشارژر بهره می‌برد. علاوه بر این موتور، شاهد استفاده از یک موتور برقی نیز در این خودرو هستیم. قدرت تولیدی توسط این دو موتور به وسیله یک جعبه دنده 8 سرعته خودکار به چرخ‌های این خودرو منتقل می‌شود. این دستگاه مانند تمام خودروهای سری 3 به صورت محور عقب طراحی شده است.

موتورهای مورد استفاده در این خودرو حداکثر قدرتی برابر با 252 اسب بخار و گشتاوری  برابر با 420 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهند. زمانی که این خودرو در حالت رانندگی اسپرت باشد و همچنان باتری 12 کیلووات لیتیوم یونی آن شارژ کافی داشته باشد، راننده می‌تواند با استفاده از ویژگی XtraBoost به 41 اسب بخار قدرت بیشتری دسترسی پیدا کند.

بی‌ام‌و ادعا می‌کند سرعت خودروی 330e پلاگین هیبریدی در مدت زمان 6.0 ساعت از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو برابر با 230 کیلومتر بر ساعت است. بر اساس اعلام این شرکت آلمانی، زمانی که راننده تنها از موتور برقی استفاده کند حداکثر سرعت خودروی 330e پلاگین هیبریدی به 140 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بی‌ام‌و اعلام کرده این خودرو در حالت تمام برقی می‌تواند تا 60 کیلومتر مسافت راننده را همراهی کند؛ با این حال انتظار می‌رود EPA برد کمتری را برای این خودرو اعلام کند.

خودروی بی‌ام‌و 330e پلاگین هیبریدی 2020 از تابستان 2019 روانه بازار می‌شود. در حال حاضر بی‌ام‌و در رابطه با تاریخ عرضه این خودرو در بازار ایالات متحده آمریکا اطلاعاتی را منتشر نکرده؛ با این حال انتظار می‌رود این خودرو از سال 2020 در این کشور به فروش برسد. در سال 2020 شاهد عرضه خودروی بی‌ام‌و M340i M Performance نیز در ایالات متحده آمریکا خواهیم بود. انتظار می‌رود بی‌ام‌و در آینده نزدیک از مدل استیشن نسل جدید سری 3 نیز رونمایی کند.





منبع : motorauthority 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار