کد خبر: ۲۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 15
حتماً عینک هوشمند گوگل را به یاد دارید؛ محصولی که بسیار پر امید وارد بازار شد ولی به دلایل مختلف امنیت و حریم خصوصی و البته قیمت بالا به هیچ عنوان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. به نظر گوگل برنامه‌های توسعه این پروژه خلاقانه و آینده‌نگر را کنار نگذاشته و برنامه دارد تا سال آینده نسخه دوم آن را روانه بازار کند.
به گزارش آی تابناک : سال 2013 اولین نسخه از عینک هوشمند گوگل گلس به صورت رسمی معرفی و عرضه شد. این عینک که از تابش امواج نوری به شیشه عینک برای نمایش اطلاعات به چشم کاربر استفاده می‌کرد امکانات خوبی داشت و کاربر می‌توانست بدون استفاده از دست خود و تنها با فرمان‌های صوتی و پلک زدن از آن استفاده کند.

اما همانطور که گفتیم یکی از مشکلات اصلی این گوشی قیمت بسیار بالای آن بود. گوگل سال گذشته دوباره نسخه جدیدی از این محصول را با نام Google Glass Enterprise Edition روانه بازار کرد که بهبودهای جزئی ولی مفیدی در قیاس با نسخه اولیه خود داشت ولی بازهم به دلیل قیمت بسیار بالای 1500 دلاری چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفت و تنها گروه افراد خاص توانایی تهیه و استفاده از آن را داشتند.

اما خبر خوب این است که سومین نسخه از این عینک هوشمند در حال طی کردن مراحل تحقیق و توسعه نهایی است و به نظر تا سال آینده روانه بازار خواهد شد. گوگل گلس 2 نسخه اینترپرایز توانسته تا به امروز گواهینامه FCC را دریافت نموده و براساس گزارش وبسایت MySmartPrice در فرصت باقیمانده از سال 2018 باید باقی مراحل ثبت قانونی آن به پایان رسیده تا سال آینده روانه بازار شود.

این نسخه جدید امکاناتی مانند Wi-Fi و بلوتوث خواهد داشت ولی گزارش‌ها نشان می‌دهند که نمی‌توان از اینترنت 4G روی آن استفاده نمود. در بخش طراحی نیز تغییراتی به وجود آمده که دسته‌های عینک را کمی حجیم‌تر و بزرگتر نموده است. البته به نظر بهبودهایی نیز در خصوص باتری و دوربین این عینک اتفاق افتاد که بهترین کار انتظار برای رونمایی از نسخه نهایی است تا ببینیم این بار گوگل روی عینک خود چطور برنامه‌ریزی کرده است. مسلماً اگر غول صنعت آی تی دنیا تفکر خود نسبت به این محصول پرامید را تغییر نداده باشد نباید انتظار موفقیت آن را داشته باشیم و شاید نسخه 2 گوگل گلس پایانی بر یک رویای زیبا باشد.

 




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار