کد خبر: ۲۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 14
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در گفتگو با دیجیاتو آخرین آمارهای مربوط تاکسیرانی تهران را ارائه داد.

به گزارش آی تابناک : به گفته «علیرضا قنادان» در پایتخت کشورمان ۷۹ هزار تاکسی وجود دارد. از این تعداد نزدیک به ۳۴ هزار دستگاه، تاکسی خطی و ۱۷ هزار دستگاه، تاکسی گردشی و حدود ۲۴ تا ۲۵ هزار دستگاه، تاکسی تلفنی هستند. تعدادی تاکسی ویژه در ترمینا‌ل‌ها و پایانه‌ها مشغول هستند.

تهران روزانه میزبان حدود ۲۰ میلیون سفر درون شهری است و برخی عقیده دارند که این تعداد تاکسی، نیاز مسافران را برآورده نمی‌کند. علیرضا قنادان اما عقیده دارد که تعداد تاکسی‌های تهران بیشتر از حد متوسط است و به دیجیاتو می‌گوید:

«ما بعد از مکزیکوسیتی با ۹۹ هزار تاکسی، بزرگترین ناوگان تاکسیرانی شهری را در جهان داریم. جمعیت تهران در روزها ۱۲ میلیون و در شب ۸ میلیون نفر است اما در شانگهای و پکن که حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارند ۶۰ هزار تاکسی در شهر وجود دارد. ما در خاورمیانه و شمال آفریقا بزرگترین ناوگان تاکسیرانی را داریم. بعد از تهران، قاهره با تعدادی کمتر از ۷۰ هزار تاکسی و استانبول با ۲۸ هزار دستگاه در رده‌های بعدی قرار دارند. حتی شهری مثل نیویورک هم ۱۳ هزار تاکسی دارد یعنی یک ششم شهر تهران.»

او می‌گوید که بسیاری افراد به دلیل اطلاع نداشتن از این موضوع تاکید می‌کنند که تاکسی در تهران کم است، درصورتیکه اینطور نیست. به گفته قنادان تمامی کشورها برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک استفاده از وسایل نقلیه جمعی پاک را جایگزین وسایل نقلیه موتوری کم جمعیت کرده‌اند و اگر ما هم بخواهیم معضل آلودگی هوا و ترافیک را در تهران حل کنیم باید به این سمت حرکت کنیم.

او عقیده دارد که برای حل مشکل ترافیک، به جای افزایش اتوبان‌ها باید بستر استفاده از دوچرخه و سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی فراهم شود. قنادان می‌گوید استفاده از تاکسی یا خودروی شخصی در شهرهای بزرگ کشورهای اروپایی به شکل روزانه، کاری لوکس است که هر فردی نمی‌تواند هزینه آن را پرداخت کند.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار