کد خبر: ۲۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 12
اپل اخیرا از مشکلاتی پرده برداشته که ۲ محصول محبوب این شرکت یعنی آیفون ۱۰ و مک بوک پروی ۱۳ اینچی را تحت تاثیر قرار داده اند.

به گزارش آی تابناک : بر اساس گزارش این شرکت نمایشگر برخی دستگاه های آیفون ۱۰ در شناسایی دستورات لمسی کاربران دچار مشکل شده و به آنها پاسخ نمی دهد. این مشکل زمانی بدتر می شود که برخی از این پنل ها حتی در صورت عدم لمس توسط کاربر به اشتباه باعث فعال سازی اپ ها و منوهای دیگر می شوند.

اپل در حالی این گزارش را منتشر کرده که کاربران آیفون ۱۰ مدت ها قبل از مشکل پنل نمایشگر خبر داده بودند. کمپانی کوپرتینویی پس از عرضه آیفون های XS و XS مکس روند تولید آیفون ۱۰ را متوقف کرد. نمایشگر آیفون ۱۰این شرکت مشکل دیگری را نیز علنی کرده که در تعداد محدودی از مک بوک پروهای ۱۳ اینچی به از دست رفتن داده ها و خراب شدن درایو منجر می شود. این نسخه های محدود که تاچ بار ندارند، در بازه یک ساله بین ژوئن ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۱۸ و همراه با حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت عرضه شده اند.

اپل به این دسته از کاربران توصیه کرده برای جلوگیری از حذف ناخواسته داده ها در اولین فرصت لپ تاپ خود را تعمیر کنند. تعمیر مک بوک پروها و تعویض نمایشگرهای معیوب آیفون ۱۰ به صورت رایگان انجام شده و کاربران مجبور به پرداخت هزینه نیستند.

شاید برخی بر این باور باشند که این مشکل ناشی از تغییر طراحی نمایشگر آیفون ۱۰ نسبت به مدل های قبل باشد که طی آن نسبت صفحه نمایش به پنل جلویی افزایش یافته و به یک بریدگی نیز مزین شد. با این حال نباید فراموش کرد که در سال های گذشته آیفون ۶ نیز با مشکل مشابهی مواجه شده بود و در آن زمان هم اپل امکان تعمیر رایگان را فراهم کرد.

 

تماشا کنید: تشبیه آیفون ۱۰ به استودیوی عکاسی در تبلیغ اپل

منبع: بلومبرگ 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار