کد خبر: ۲۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 12

به گزارش تابناک : کنسول وی (Wii) سال 2005 توسط کمپانی نینتندو معرفی شد و در آن زمان رقیبی برای دو کنسول اکس باکس 360 مایکروسافت و پلی‌استیشن 3 سونی نام گرفت. Wii که در سال 2009 رکورد پرفروشترین کنسول بازی را در آمریکا شکسته بود، به نظر می‌رسد که پس از 13 سال، به روزهای پایانی دوره خود نزدیک شده است. نتفلیکس با ارسال ایمیلی به کاربران نینتندو به آنها اعلام کرده است که سرویس‌های استریم ویدئو برای کنسول Wii از تاریخ 31 ژانویه 2019 (یازدهم بهمن) تعطیل خواهد شد. بنابراین کاربران این کنسول دیگر نمی‌توانند بر روی دستگاه خود سریال محبوب Stranger Things را تماشا کنند.

اطلاع‌رسانی نتفلیکس نشان دهنده اینست که نینتندو تمام سرویس‌های استریم را برای دستگاه Wii تعطیل خواهد کرد و این به معنی عدم امکان تماشای ویدئو از آمازون پرایم و Hulu توسط این کنسول نیز می‌باشد. البته زمانیکه به قدمت این دستگاه توجه می‌کنیم، تصمیم نینتندو چندان هم غیرمعقول به نظر نمی‌رسد. Wii در بین سال‌های 2005 تا 2011 فروش خوبی داشت و این درست پیش از زمانی است که کاربران آنطور که باید با مقوله استریم ویدئو آشنا شوند. در آن زمان سرویس‌هایی مانند هولو و آمازون پرایم هنوز راه‌اندازی نشده بودند.

بسته شدن سرویس‌های استریم ویدئو در کنسول قدیمی نینتندو همزمان خواهد شد با بسته شدن Wii Shop Channel، پورتال مجازی دانلود بازی‌های آن. این فروشگاه قرار است که در تاریخ 30 ژانویه 2019 تعطیل شود. در حالیکه کنسول جدیدتر نینتندو، یعنی سوئیچ سال گذشته با هیچ برنامه استریمی عرضه نشد، Hulu پس از مدتی به این کنسول آمد و هفته گذشته نوبت به YouTube بود که برای این دستگاه عرضه شود. با وجود آنکه در ابتدا اعلام شده بود که نتفلیکس برای سوئیچ عرضه نمی‌شود، شایعات مبنی بر این است که این سرویس هم به زودی برای کنسول محبوب نینتندو عرضه فراهم خواهد شد.  

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار