کد خبر: ۲۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 12
بالارفتن ارزش وسوسه‌انگیز ارزهای مجازی باعث شده تا افراد برای کسب درآمد هرچه بیشتر به روش‌های غیرقانونی عجیب و در عین حال جالبی دست بزنند. به تازگی یک مدیر مدرسه در چین با استفاده از برق اداره اقدام به ماینینگ گسترده‌ای نموده که بعد از مدت زمان بسیار زیادی دستش رو شده است!

به گزارش آی تابناک : تب استخراج ارزهای مجازی یا همان ماینینگ می‌تواند منجر به وقوع اتفاقات بسیار جالب و عجیبی شود. راهکارهایی که شاید در بسیاری از مواقع منجر به انجام امور غیرقانونی و غیر اخلاقی نیز می‌گردد. روش‌های جدید بیشتر حول یک موضوع هستند و آن هم کاهش هزینه برق مصرفی است. چرا که ماینینگ توسط سخت‌افزارهای قدرتمندی صورت می‌گیرد که میزان مصرف توان بالایی دارند و همین امر باعث می‌شود توان مصرفی مجموعه استخراج ارز مجازی واحد ماینر را متحمل هزینه‌های سنگین برق مصرفی شبکه کند.

استفاده از موقعیت سازمانی یکی از روش‌هایی است که افراد در آن با استفاده از موقعیتی که در یک اداره دارند، به دور از چشمان افراد دیگر اقدام به استفاده غیرقانونی از زیرساخت‌ها و اشتراک برق سازمان اقدام به راه‌اندازی سیستم ماینینگ خود نموده و به این وسیله فرآیند استخراج را پیش می‌برند.

در همین راستا یک مدیر مدرسه در استان هونان چین از برق مدرسه تحت مدیریتش برای تأمین توان لازم سیستم ماینینگ استفاده نموده است. جالبتر اینجاست که این مدیر مدرسه در اعترافات خود اعلام نموده که فکر نمی‌کرده که این کار مدرسه را متحمل هزینه‌های بیشتر کند! لازم به ذکر است که ایشان پس از کشف ماجرا از سمت خود اخراج شده‌اند.

اما داستان چطور لو می‌رود؟ در اتفاقی عجیب معلمان مدرسه متوجه این موضوع شده بودند در ساعات مختلفی از روز و شب نویز شدیدی روی سیستم‌های کامپیوتری و دستگاه‌های برقی موجود در آزمایشگاه‌های مدرسه می‌افتد که به هیچ وجه منبع آن مشخص نیست و دامنه این نویزها تا حدی فراتر می‌رفته که حتی رسانه‌های محلی نیز در گزارشاتی به آن اشاره می‌کنند. در یک عملیات میدانی و محلی، معلمان مدرسه متوجه شدند که منبع نویزها داخل خود مدرسه است و با بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود که ساختمان اداری و اتاق مدیر مدرسه محل اصلی انتشار امواج نویز است که در نهایت، کارآگاه‌بازی معلمان منجر به شناسایی سیستم مانینگ مدیر عزیزمان می‌گردد.

این سیستم ماینینگ توانسته بود میزان هزینه‌های فیش برق مدرسه را تا مبلغ 14.700 یوآن (در حدود 2100 دلار) بالا ببرد. البته در فازهای اولیه کار مدیر مدرسه دلیل این افزایش مصرف برق به مدیران رده بالاتر خود را استفاده از دستگاه‌های تهویه مطبوع و گرمایشی ساختمان ارجاع می‌دهد تا مدت بیشتری بر انجام عمل غیرقانونی خود سرپوش بگذارد!

همچنین باید به این موضوع هم اشاره کنیم که در طی یک سال، ایشان از هشت دستگاه موازی شده استفاده کرده که در فاز اول یک سیستم ماینینگ با هزینه متوسط را به اتاق خود آورده و به تدریج 7 واحد دیگر را به آن اضافه نموده است. او در ابتدا واحدهای ماینینگ را در منزل خود سرهم کرده و استفاده می‌نموده ولی بعدها با مشاهده هزینه برق مصرفی متوجه این موضوع شده که بهتر است به فکر استفاده از منبع جدید برق رایگان برای عملیات خود بیفتد و به همین دلیل سراغ مدرسه آمده است.

به هر حال این هم یکی از داستان‌های جالب حوزه ماینینگ بوده است که کاربران را به دلیل طمع استخراج ارزهای مجازی تحریک کرده تا به هر روشی دست به عملیات استخراج بیت کوین و اتریوم دست بزنند. البته گزارش‌های غیر رسمی نشان می‌دهد در بسیاری از ادارات دولتی داخلی کشور نیز مسئولین آی تی وجود دارند که دست به عملیات از این دست می‌زنند که تمرکز بیشتر مدیران و توجه وافر به هزینه‌های مصرفی را می‌طلبد تا از انجام اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی از این دست جلوگیری شود.



منبع : شهر سخت افزار 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار