کد خبر: ۲۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 12
۱۱ نوامبر در چین تحت عنوان روز مجردها نامگذاری شده و از جمله تعطیلات محبوب نزد جوانان این کشور است.
به گزارش آی تابناک : جالب آنکه این روز به تاریخی خوش یمن برای جشن گرفتن رابطه ها هم بدل شده تا جایی که در سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۴۰۰۰ ازدواج در این کشور ثبت شد. اما وبسایت های فروش آنلاین چینی نیز در روز مجردها کسب و کارشان سکه می شود. علی بابا یکی از شرکت هایی است که دیروز به مناسبت روز مجردها باز هم رکورد فروش خود را شکست.

طبق بیانیه ای که علی بابا امروز منتشر کرد این شرکت روز گذشته ۳۰.۷ میلیارد دلار فروش داشته و رکورد ۲۵.۳ میلیارد دلاری ثبت شده در سال قبل را پشت سر گذاشه است. گفته شده محصولات شرکت هایی نظیر شیائومی، اپل و دایسون در صدر پرفروش ترین های این روز قرار داشته اند.

محصولات اپل، شیائومی و دایسون در صدر پرفروش ترین ها بوده اند
از روز یازدهم نوامبر همچنین با عنوان فستیوال خرید جهانی 11/11 هم یاد میشود (یازدهم ماه یازدهم میلادی) و ظاهرا علت به تجمیع رقم ۱ در این تاریخ باز می گردد و گفته می شود که این فستیوال بزرگ ترین رویداد خرید در سطح دنیا محسوب می شود. و اما فستیوال خرید ۱۱/۱۱ که میتوان آن را نسخه آسیایی از جمعه سیاه دانست در سال ۲۰۰۹ میلادی و توسط دنیل ژنگ مدیرعامل علی بابا پایه گذاری شد تا خریداران را به سمت پلتفرم خرید این شرکت موسوم به Tmall هدایت کند.

عجیب آنکه روز مجردها از نظر حجم خریدهای انجام شده به سادگی معادل های غربی خود نظیر جمعه سیاه یا دوشنبه های سایبری را پشت سر می گذارد؛ این دو جشنواره خرید که معمولا در روزهای پایانی سال میلادی برگزار می شوند مردم را به اینترنت می کشانند تا اقلام مورد نیاز خود برای سال نو را به نازل ترین قیمت ها خریداری نمایند. برای‌ آنکه مقایسه ای میان میزان فروش روز مجردها و جمعه سیاه داشته باشید شاید بد نباشد بگوییم که سال گذشته تنها ۵.۰۳ میلیارد دلار فروش در روز بلک فرایدی اتفاق افتاد.




منبع : سی نت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار