کد خبر: ۲۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 12
طی چند سال اخیر، کاربران عادی فضای مجازی هم سعی در استخراج بیت‌کوین به روش‌های ساده‌تر دارند. با این حال استخراج این ارز دیجیتال با پیادمدهای زیست محیطی همراه است.
به گزارش آی تابناک : تقریبا به همان اندازه انرژی که برای استخراج فلزات خاص لازم است، استخراج بیت‌کوین هم همان مقدار انرژی را برای استخراج نیاز دارد؛ در این راستا، ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین بخشی از نگرانی‌های زیست‌ محیطی را به خود اختصاص داده‌اند. زیرا استخراج مجازی آن‌ها نیازمند محاسبات رایانه‌ای و به دنبال آن مصرف انرژی است. با این حال، اندازه‌گیری اثرات زیست محیطی ارزهای دیجیتال تا حدودی مشکل است.

دو محقق مستقل به نام‌های مکس کروز و تابت تلایمت در محاسبات خود به این نتیجه رسیدند که برای استخراج کسری از بیت‌کوین به ارزش یک دلار حدود ۱۷ مگاژول انرژی لازم است. ضمن اینکه در این ارزیابی انرژی مصرفی ناشی از وسایل خنک‌کننده لحاظ نشده است. این در حالی است که انرژی لازم برای استخراج یک دلار طلا معادل ۵ مگاژول و انرژی لازم برای استخراج یک دلار پلاتین معادل ۷ مگاژول است! در این میان، انرژی لازم برای استخراج آلومینیوم معادل ۱۲۲ مگاژول است که در صدر فهرست محققان گرفته است.

طی مدت زمان ۳۰ ماه از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۱۸، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین بین ۳ تا ۱۳ میلیون تن دی‌اکسید کربن تولید کرده‌اند. ضمن اینکه این مقدار شامل عملیات نگهداری و خنک‌سازی دستگاه‌های آن‌ها نمی‌شود. این مقدار CO2 معادل حجم دی‌اکسید کربنی است که توسط یک میلیون خودرو تولید می‌شود. با این وجود، سهم این مقدار دی‌اکسیدکربن تولیدی هنوز کم‌تر از ۰.۰۱ درصد کل دی‌اکسید کربن تولیدشده در جهان است.




منبع : زومیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار