کد خبر: ۲۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 12
سیارک مشهوری که عده زیادی آن را به شکل جمجمه‌ای ترسناک می‌دانند درماه میلادی پیش رو دوباره به کره زمین نزدیک خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : کارشناسان ناسا اعلام کرده‌اند قطعه سنگ فضایی مشهور (۲۰۱۵ TB۱۴۵) که ظاهری مشابه به جمجمه انسان دارد در تاریخ ۱۱ نوامبر سال جاری دوباره از کنار زمین عبور خواهد کرد.


فاصله این سیارک از زمین حدود ۳۸ میلیون کیلومتر است، که این فاصله حدود یک چهارم فاصله زمین از خورشید، یعنی حدود ۱۵۰ میلیون کیلومتر است.

در سال ۲۰۱۵ در شب موسوم به جشن هالووین درکشور‌های غربی، فاصله این سیارک از زمین به ۴۸۶ هزار کیلومتری رسید.


در آن زمان کارشناسان سیارک ۲۰۱۵ TB۱۴۵ را با استفاده از تلسکوپ‌های بزرگ راداری مانند Arecibo Observatory در کشور پورتوریکو شناسایی کردند.

این سیارک در سال ۲۰۱۵ کشف شد و بخشی ازنام آن معرفی کننده سال شناسایی آن است، این سیارک طولی برابر با ۶۲۵ متر دارد و به گفته محققان دنباله داری مرده (dead comet) است و حدود سه سال طول می‌کشد تا یک بارمدار به دور ستاره خورشید را تکمیل کند.


کارشناسان تخمین می‌زنند دنباله دار مرده ۲۰۱۵ TB۱۴۵ تا سال ۲۰۸۲ فاصله نزدیکی به زمین پیدا نخواهد کرد و در آن زمان به نزدیک یک سوم فاصله زمین تا خورشید نسبت به زمین می‌رسد.

شکل ظاهری این سیارک سبب شده است تا برخی افراد به آن لقب سیارک جمجمه شکل بدهند هر چند که کارشناسان اعلام کرده‌اند ظاهر آن صخره‌ای است و رصد‌های دقیق‌تر می‌تواند تصویری واضح‌تر از آن را در اختیار دوستداران فضا قرار دهد.



منبع: space

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار