کد خبر: ۲۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 10
دبیر چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی از افتتاح پالایشگاه فرآوری گیاهان دارویی خبر داد.

به گزارش آی تابناک : محمد حسین عصاره دبیر چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی در نشست خبری این جشنواره که صبح امروز در معاونت علمی برگزار شد،گفت: این نمایشگاه ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سابقه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره گیاهان دارویی دوسالانه است که برگزاری آن از سال ۸۵ با فرمایش مقام معظم رهبری آغاز شد.

تدوین نقشه عملیاتی گیاهان دارویی

عصاره ادامه داد: شورای راهبری گیاهان دارویی بر اساس سند راهبردی علمی کشور تشکیل شد و برای تبدیل آن به نقشه عملیاتی دستگاه های مختلفی چون وزارت علوم، وزارت صمت، وزات بهداشت و بسیاری از سازمان‌های دیگر با معاونت علمی همکاری کردند.

دبیر چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی با بیان اینکه نمایشگاه به صورت ویژه افتتاح می‌شود، گفت: با هدف رشد اقتصادی و آشنا کردن فناوران و مسئولان با یکدیگر نمایشگاه ویژه ای در دل جشنواره اصلی برگزار می‌شود و در این نمایشگاه ۴۷ موضوع وجود دارد و آنها ذیل صنایع عطر، غذا و به طور کلی کشت و گیاهان ‌وجود دارد و تنها برای بازدید مسئولان است.

عرضه ۵ هزار محصول در نمایشگاه گیاهان دارویی

وی با اشاره به آمار شرکت‌های دانش بنیان گفت: در جشنواره اولیه که سال ۹۱ برگزار شد تنها یک شرکت دانش بنیان وجود داشت و امسال تعداد شرکت‌های دانش بنیان به ۱۷۰ عدد رسیده است؛ امسال ۵ هزار و ۸۲ محصول در نمایشگاه گیاهان دارویی عرضه می‌شود.

دبیر چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی با بیان اینکه بخش فن بازار در نمایشگاه وجود دارد، گفت: انتظار ما این است که اختراع و فناوری جوانان به ثروت تبدیل شود و در همین راستا معاملات تجاری از جنس فناوری در بخش فن بازار نمایشگاه انجام می‌شوند.

وی ادامه داد: صاحبان فناوری و ایده باید به سرمایه گذاران متصل شوند تا قراردادهای میلیاردی منعقد شوند و بخش فن بازار برای تحقق این هدف تشکیل شده است.

برگزاری جشنواره دانش آموزی با ۱۷۰ طرح

عصاره با اشاره به بخش دانش آموزی نمایشگاه اظهار کرد : سال ۹۵ جشنواره دانش آموزی در بخش گیاهان دارویی برگزار شد و امسال بالغ بر هزار طرح دانش آموزی به دبیر خانه رسید و ۱۷۰ مورد آن برای سرمایه گزاری و ارائه بورسیه در جشنواره دانش آموزی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دبیر چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی درباره طب سنتی گفت: با توجه به رویکرد های منفی طب نوین  باید به سمت طب سنتی حرکت کنیم و اکنون ۱۷ دانشکده طب سنتی بصورت تخصصی در ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: برای کمک به مردم و حفظ سلامتی آنها اکنون سلامتکده های مخصوصی بوجود آمده‌اند و این بخش در دل نمایشگاه وجود دارد.

عصاره با اشاره به بخش دیگر نمایشگاه گفت: بخش مهمی به نام موزه گیاهان دارویی امسال همانند سال‌های گذشته در داخل نمایشگاه برگزار می‌شود.

دبیر چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی درباره صادرات گیاهان دارویی گفت: صادرات اولیه محصولات گیاهان دارویی به ۴۵ میلیارد دلار رسیده و همچنین میزان صادرات محصولات دانش بنیان ۵۲۰ میلیون دلار است.

 اولین پالایشگاه گیاهان دارویی افتتاح می‌شود

وی با اشاره به استاندارد سازی گیاهان دارویی اظهار کرد: کارگروه تخصصی استاندارد مواد با کمک پژوهشکده گیاهان دارویی و معاونت علمی و پژوهشکده استاندارد تدوین و ابلاغ شد و به زودی پالایشگاه فرآوری گیاهان دارویی با ظرفیت تولید ۲ هزار و پانصد تن مواد اولیه تاسیس می‌شود.

عصاره درباره مجوز برای فرآورده های طب سنتی گفت: مجوز فرآورده ها در سال ۹۷ به ۱۳۴۶ قلم و مجوز فرآورده گیاهان دارویی به ۲۶۵۸ عدد رسیده است.

دبیر چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی با اشاره به مراکز رشد اظهار کرد: بخشی از نمایشگاه برای حضور استارت آپ هاست و ۱۱۰ مورد از آنها در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار