کد خبر: ۲۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 09
سفر در دنیای مدرن بسیار سریع‌ است اما هنوز هم می‌تواند سریع‌تر از قبل بشود. همانطور که پیش از این کنکورد نشان داده بود، سفر هوایی با سرعت فراتر از صوت امکان پذیر بوده اما استفاده از آن مشکلاتی مانند ایجاد صدای رعب آور را به دنبال دارد؛ مشکلی که ظاهرا ناسا با بمب صوتی کم سر و صداتر خود در پی رفع آن است.

به گزارش آی تابناک : ناسا در حال توسعه فناوری جدیدی به نام «بمب صوتی آرام» است که اجازه می‌دهد هواپیما سرعت صوت را پشت سر گذاشته اما صدای ترسناک همیشگی آن را تولید نکند. این سازمان تگزاس رابه عنوان محل تست خود انتخاب کرده و همین هفته پرواز‌های آزمایشی را آغاز کرده است.

بمب صوتی در واقع به شکسته شدن ارتشاعات صوتی می‌گویند که صدای مهیبی را در هنگام وقوع از خود تولید می‌کند. در بعضی از جنگ‌ها بمب‌های صوتی خاصی برای ایجاد ترس بین مردم تولید می‌شد.

بمب صوتی

هواپیمای هایپرسونیک ماخ ۵

البته ناسا هنوز به طور کامل برای استفاده از بمب صوتی خود آماده نیست و آزمایش‌های اولیه را با جت تحقیقاتی F/A-18 انجام خواهد داد که صدای نسبتا کمتری را تولید می‌کند. مانور موردنظر تنها برای بررسی این نکته است که چگونه مردم روی زمین این انفجار صوتی را می‌شنوند.

افرادی که در گالوستون تگزاس و در نزدیکی محل انجام آزمایش حضور دارند، در این تست شرکت داده خواهند شد تا ناسا با این موضوع که صدای تولید شده تا چه حدی برای مردم آزار دهنده است آشنا شود و بعد از آن بتواند مرحله بعدی را با استفاده از بمب صوتی خودش انجام دهد.

انتظار می‌رود تست‌های بعدی با هواپیماهای مجهز به تکنولوژی فراصوت در سال 2022 انجام شود. به نظر می‌رسد که استفاده از تکنولوژی فراصوت بار دیگر در حال رونق گرفتن است. پیش از این کمپانی بوئینگ و رولزرویس هم بینایه مشترکی را مبنی بر سرمایه‌گذاری روی شاتل‌های فضایی فرا صوت انجام داده بودند.




منبع : BGR 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار