کد خبر: ۲۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 08
در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌‌دهندگان سامسونگ ۲۰۱۸، اعلام شد که از این پس سیستم‌عامل اندروید به‌صورت رسمی از نمایشگرهای تاشدنی پشتیبانی می‌کند.

به گزارش آی تابناک : سامسونگ ساعت ۲۱:۳۰ شب گذشته به وقت ایران، افتتاحیه‌ی کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۱۸ خود را برگزار کرد. کره‌ای‌ها در SDC 2018 به‌هنگام رونمایی از نسل جدید نمایشگرهای خود تحت عنوان اینفینیتی فلکس، اعلام کردند که از مدتی پیش با همکاری گوگل، پشتیبانی سیستم‌عامل اندروید از نمایشگرهای تاشدنی را امکان‌پذیر کرده‌اند.


البته گوگل به‌صورت جداگانه در نشست Android Developer نیز این موضوع مهم را اعلام کرده‌ بود؛ این شرکت طی برگزاری نشست یادشده، گفت که سیستم‌عامل اندروید از این پس قرار است به‌صورت رسمی از نمایشگرهای تاشدنی پشتیبانی به عمل بیاورد.


پشتیبانی از این فناوری نوظهور قطعا کار سختی خواهد بود؛ خصوصا از این جهت که شرکت‌های زیادی اعلام کرده‌اند که قصد دارند دستگاه‌هایی با این مشخصات بسازند. به‌همین علت، گوگل مدت‌ها است که همکاری خود را با شرکای سخت‌افزاری خود که مشخصا یکی از آن‌ها سامسونگ است، آغاز کرده و قصد دارد این روند را گسترش دهد. 

دو شرکت Google و Samsung از مدتی قبل با همکاری هم، کار روی دستگاهی را (که به احتمال قوی می‌توان از آن به‌‌عنوان نخستین گوشی تاشدنی کره‌ای‌ها یاد کرد) آغاز کرده‌اند؛ دستگاهی که طبق ادعای گوگل، قرار است اوایل سال آینده‌ی میلادی به‌صورت رسمی رونمایی شود. بی‌شک این دستگاه تاشدنی، در کنفرانس‌های آینده‌ی سامسونگ، نقش پررنگی را ایفا خواهد کرد. گوگل از این دستگاه‌های جدید، تحت عنوان «دستگاه‌های تاشدنی» یاد می‌کند.

نمایشگر اینفینیتی فلکس سامسونگ / Samsung Infinity Flex Display

دیوید برک، مهندس اجرایی اندروید، در این رابطه می‌گوید:

می‌توان به دستگاه سامسونگ هم به‌عنوان گوشی هوشمند و هم به‌عنوان تبلت نگاه کرد. به‌طور عمده در بازار فعلی، دو دسته محصول وجود دارند؛ دستگاه‌هایی با دو نمایشگر و دستگاه‌هایی با یک نمایشگر. این درحالی است که محصول جدید سامسونگ به‌هنگام تا شدن، شبیه یک گوشی هوشمند به‌نظر می‌رسد و به‌راحتی می‌توان آن را در جیب یا کیف خود قرار داد.

یکی از ویژگی‌های جالبی که در نمایشگرهای تاشدنی فراهم می‌شود، این است که می‌توان به برخی اپلیکیشن‌ها دستور داد تا به‌هنگام باز و بسته شدن دستگاه، واکنش‌‌های خاصی نشان دهند؛ این موضوع می‌تواند تا حد زیادی به عمودی و افقی شدن رابط کاربری اپلیکیشن‌ها مربوط شود.

البته نباید فراموش کرد که سامسونگ نخستین شرکتی نیست که دست به ساخت دستگاه تاشدنی زده است؛ چند روز پیش شرکت Royole از دستگاهی به‌نام فلکس پای رونمایی کرد؛ دستگاهی که گرچه مورداستقبال قرار نگرفت و خیلی‌ها به‌دلیل قطر زیاد و عملکرد نه‌چندان سریع، به آن خرده گرفتند، اما در نهایت توانست نخستین گوشی تاشدنی دنیا لقب بگیرد.

موضوع مهم این است که سامسونگ قرار نیست در دنیای دستگاه‌های تاشدنی تنها باشد؛ شرکت‌های دیگری نیز اخیراً اعلام کرده‌اند که قصد دارند در آینده، دستگاه‌های تاشدنی تولید کنند.




منبع : تک کرانچ 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار